به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی حرم بانوی کرامت با اشاره به آیات جزء سیزدهم گفت: یکی از موضوعات مهم این جزء که از عوامل عزت و قدرتمندی است استقامت ورزیدن، تحمل و […]

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی حرم بانوی کرامت با اشاره به آیات جزء سیزدهم گفت: یکی از موضوعات مهم این جزء که از عوامل عزت و قدرتمندی است استقامت ورزیدن، تحمل و صبر در برابر مصائب و سختی ها است.

وی حکمت و فلسفه سختی ها را مقاومت و کسب قدرت برشمرد و ابراز کرد: همانند آهنی که نزد آهنگر ضرباتی بر او وارد می شود و با هر ضربه با صلابت تر می شود، سختی و مصائب نیز با انسان چنین کاری را انجام می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سوره یوسف که به یکی از سنت های خود اشاره دارد، اظهار داشت: سنت نجات بعد از سختی های فراوان یکی از سنت های الهی است که در سوره یوسف به آن اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه رسیدن به قله های افتخار و دست یابی به اوج اقتدار را سخت دانست و تصریح کرد: کوهنوردی که در حال صعود است حتماً با مشکلاتی مواجه می شود اما چون هدف او فتح قله است و هدف بلندی است همه سختی ها را به جان می خرد و آن ها را مانع پیشرفت خود نمی بیند.

وی افزود: براساس آیه ۱۱۰ سوره یوسف نصرت الهی بعد از استقامت به دست می آید، استقامت یعنی تن دادن به سنت الهی و به جان خریدن همه سختی ها که در مسیر پدیدار می شود، استقامت یعنی زیربار مشکلات کمر خم نکردن و تلاش برای اینکه انسان به زانو در نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم قدرتمند شدن را به راحتی ندانست و خاطرنشان کرد: امتی که می خواهد قوی شود، باید سختی های درونی و بیرونی را تحمل کند، مسلمانان در صدر اسلام آنقدر سختی ها به جان خریدند تا بالاخره به اوج اقتدار رسیدند.

استاد حوزه علمیه فشارهای اقتصادی، تحریم های ظالمانه دشمنان، جنگ های سخت و نرم فرهنگی و نظامی را از موارد سختی و مشکلات برشمرد و یادآور شد: امت اسلامی می داند که خدای متعال برای ورزیده کردن و پرورش دادن نیروهای قدرتمند آن ها را در سختی و تنگنا قرار می دهد تا موجبات اقتدار آن ها فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به کلامی از رهبرمعظم انقلاب تاکید کرد: ایستادگی شرط اول است، ملت ها در راهی که شروع می کنند باید استقامت کنند، باید ایستاد، ثبات به خرج داد و هدف را همواره در مقابل چشم قرار داد و به طور مستمر پیش رفت که پیروزی ها پی در پی پیش خواهد آمد.

[ad_2]

منبع
[email protected]