معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بازنگری در مکان‌های پیش‌بینی شده در طرح تفصیلی برای احداث پارکینگ به منظور افزایش تحقق‌پذیری از اقدامات در حال انجام است.

رضا خانه زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، اظهار کرد: پروژه‌های ساخت پارکینگ طبقاتی در چند نقطه از شهر قم در حال پیگیری و انجام هستند.

وی افزود: پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی (ره)، پارکینگ طبقاتی در مجاورت بازار کهنه و پارکینگ طبقاتی در شرق حرم مطهر از مهم‌ترین پروژه‌ها در این زمینه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با هدف افزایش کارایی لکه‌های پارکینگ در طرح تفصیلی شهر قم باید آن‌ها را مورد بازنگری قرار داد تا تحقق پذیری، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ارتقا پیدا کند.

خانه‌زاد یزدی اضافه کرد: باید این موضوع را بازنگری کنیم که مکان‌های پیش‌بینی شده در طرح تفصیلی به عنوان پارکینگ کارایی لازم را دارد و آیا مدیریت شهری توان تملک و احداث پارکینگ در این مکان‌ها را دارد یا خیر.

وی ادامه داد: در این راستا جلسات مکرری را با حضور معاونان شهردار و مسئولان در مناطق مختلف برگزار کردیم تا بررسی شود این لکه‌ها چه میزان قابلیت کار دارد یا چقدر در اولویت است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه این موضوع در هر منطقه به صورت مجزا بررسی شده است، تصریح کرد: برای هر منطقه اولویت‌بندی‌هایی با بودجه مشخص برای تملک پارکینگ در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است تا حداقل به صورت همسطح این لکه‌های پارکینگ تملک شود و همانطور در خدمت مردم قرار گیرد.

خانه‌زاد یزدی ادامه داد: مزیت این کار آن است که با اولویت‌سنجی بعدی می‌توان در هر نقطه‌ای که ضرورت است، پارکینگ سطحی را به پارکینگ طبقاتی تبدیل کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : شهرداری قم