پیکر شهید مصطفی نامور از شهدای دفاع مقدس، پس از ۳۷ سال طی روزهای آینده مهمان مردم قم می‌شود و روز جمعه در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) خاکسپاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، شهید مصطفی نامور از شهدای استان قم در دفاع مقدس، با تلاش خادمان تفحص شهدا در مناطق جنگی شناسایی شد.

 

فرمانده سپاه قم و جمعی از مسئولان استان عصر امروز در منزل شهید مصطفی نامور حضور یافته و خبر شهادت وی را به خواهران و برادران شهید اعلام و همچنین در این دیدار از پدر و مادر مرحوم، شهید نامور یاد کردند.

 

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) رجعت این شهید بزرگوار را تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: این شهدا هستند که چراغ اسلام و انقلاب را زنده نگه داشتند و این رجعت‌ها نیز موجب پرفروغ‌تر شدن نور این چراغ است.

 

پیکر شهید مصطفی نامور فردا صبح مهمان صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم خواهد بود که این صبحگاه به مناسبت روز ملی مقاومت و پایداری با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.

 

همچنین، مراسم قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران و قرائت دعای ندبه در حرم مطهر بانوی کرامت با حضور پیکر این شهید بزرگوار برگزار می‌شود و کنگره شهدای روحانی نیز میزبان پیکر شهید نامور خواهد بود.

 

اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهید قمی، بعد از نماز جمعه این هفته در صحن قدس مصلای قدس به امامت امام جمعه قم انجام می‌شود و سپس پیکر وی تا میدان جانبازان بر دوش مردم و بعد از آن به چهار راه شهدا با استفاده از خودرو منتقل می‌شود و در پایان پیکر وی به گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) منتقل و تدفین خواهد شد.

 

خاطرنشان می‌شود، شهید مصطفی نامور ۲۴ مردادماه سال ۱۳۶۴ در عملیات عاشورای ۲ در منطقه چنگوله بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسیده است.

 

متن وصیتنامه این شهید به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حمد و سپاس معبودی را که جان آفرید و توفیق جهاد در راهش را نصیبمان کرد. سپاس بیشمار معبودی را که نعمت رهبر عطا فرمود و بدین وسیله ما را از وادی جهل و تاریکی به منزلگه سعادت و رستگاری رسانید و اما بعد:

ما سالهای متمادی در زیارت عاشورا و دیگر ادعیه خواندیم و افسوس خوردیم که چرا در روز عاشورا نبودیم تا حسین (ع) فرزند زهرا را یاری و کمک رسانیم و و اسلام را که در برابر کف به نبرد بر خواسته بود، مدد کنیم.

 

و اکنون بعد از هزار و چهارصد سال و اندی اینک کربلائی دیگر پدید آمده و این بار فرزند حسین (ع) و نور چشم زهرا این دریه پاک پیامبر، روح الله مطهر خمینی بت شکن دگر بار در برابر ظلم و ستم با قامتی به بلندی ابدیت به قیام برخواسته و ندای هل من ناصر حسین (ع) را مجدداً سر داده.

 

ای ملت غیور ایران ای امت حزب الله اینک نوبت آن رسیده که آنچه را تا به حال شعار داده ایم به صحنه عمل درآوریم و ندای خمینی را لبیک گوییم.

 

آری امروز روز عمل است امروز، روز جهاد در راه خداست. امروز روز پشت پا زدن به دنیا و خواسته های نفسانی است و خلاصه اینکه امروز، روز امتحان خدائی است. هر کس از این امتحان بزرگ پیروز و موفق بیرون آید تا ابد سربلند و مفتخر است و هر کس که در این برهه حساس از تاریخ بی تفاوت باشد، ننگ ذلت تا ابد بر پیشانی دارد و وای بر حال آنکه با این انقلاب و جنگ دشمنی می کنند.

 

بار خدایا، فرمودی که بیائید، آمدیم، فرمودی که در برابر ظلم به قیام برخیزید، برخواستیم و اینک ای خدای بزرگ اینک نوبت توست که نصر الله را بفرستی و فتحی قریب نصیبمان کنی.

 

خداوندا به اشک داغداران

به ایثار و جهاد پاسداران

نگه داری کن از پیر جماران

 

و تو ای مادر عزیز و ای مادر مهربانم، می دانم که چه امیدهایی به من داشتی و کاملا احساس پاکت را درک می کنم. ولی امروز، روز کارزار است و روز جهاد در راه خداست. امروز، روز پیوستن به جند الله است در مقابل عدوالله.

 

مادر عزیزمم از اینکه نتوانستم در برابر این همه خدمتی که به من کردی جز ناراحتی و غم چیزی برایت به ارمغان بیاورم، مرا ببخش. مادر مهربانم نمی دانی که وقتی به یاد بیدار ماندنت در شبهای بیماری هایم و از آنطرف یاد ناراحتی هایی که برایت به وجو می آوردم میافتم چقدر آرزوی جبرانش را داشتم اما چه کنم که نمی توانم.

 

ای پدر مهربانم در تمام عمر برایم زحمت کشیدی و جز ناراحتی و نمک نشناسی چیزی دریافت نداشتی. فقط همین که اعتراف می کنم از من بپذیر و مرا حلال کن. وقتم کم و گفتارم بسیار است. از اینکه نمی توانم بیشتر از این بنویسم معذرت می خواهم.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : @farsqom