×
×

شهردار قم:
باید از تضییع حقوق مردم در پرداخت سهم بیمه تأمین اجتماعی جلوگیری شود

  • کد نوشته: 2868
  • شهردار قم با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق مردم در پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی از عوارض ساختمانی گفت: ما به دنبال حمایت از مردم هستیم هر چند ضروری است موارد قانونی نیز رعایت شود، اما نباید به مردم زور گفته شود. سیدمرتضی سقائیان‌نژاد یکشنبه‌شب در دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر […]

    باید از تضییع حقوق مردم در پرداخت سهم بیمه تأمین اجتماعی جلوگیری شود
  • شهردار قم با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق مردم در پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی از عوارض ساختمانی گفت: ما به دنبال حمایت از مردم هستیم هر چند ضروری است موارد قانونی نیز رعایت شود، اما نباید به مردم زور گفته شود.

    سیدمرتضی سقائیان‌نژاد یکشنبه‌شب در دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان اینکه ساعت‌ها برای تدوین قانون اصلاح بیمه اجباری کارگران ساختمانی در وزارت کشور جلسه تشکیل شده و بررسی‌های فراوانی صورت گرفته است اظهار کرد: حدود دو سال از تصویب و اجرایی شدن این قانون گذشته و دوباره سازمان تأمین اجتماعی کار گذشته خود را انجام می‌دهد که در موارد بسیاری برای مردم مشکل ساز شده است.

    وی با تأکید بر اینکه با تصویب قانون تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی انجام شد خاطرنشان کرد: مجدداً سازمان تأمین اجتماعی به سمت انجام روش قبلی در دریافت سهم بیمه کارگران رفته است.

    شهردار قم با اشاره به جزئیات قوانین جدید و قدیمی بیمه اجباری کارگران تصریح کرد: براساس قانون قبلی ما موظف به دریافت تسویه حساب بیمه تأمین اجتماعی برای اعطای پروانه ساخت به مردم بودیم اما طبق قانون جدید امروز موظف به دریافت این مورد نیستیم.

    وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق مردم گفت: ما به دنبال حمایت از مردم هستیم هرچند ضروری است موارد قانونی نیز رعایت شود، اما نباید به مردم زور گفته شود.

    سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه شهرداری طبق قانون عمل می‌کند تصریح کرد: اگر سازمان تأمین اجتماعی طبق قانون عمل کرد که تسویه حساب را در پرونده پروانه ساخت و پایان کار اعمال می‌کنیم وگرنه به نفع مردم از این کار خودداری خواهیم کرد که این مساله مشکلاتی برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

    وی با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر برای صدور دو فیش برای عوارض عرصه و ساخت گفت: اگر بخواهیم دو فیش صادر کنیم مشکلاتی در پی خواهد داشت و رفت و آمد مردم به شهرداری افزایش می‌یابد در حالی که به دنبال کاهش رفت و آمد مردم هستیم.

    شهردار قم عنوان کرد: هرچند سازوکاری نیز برای این امر پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم شرایط مساعد هم به نفع مردم هم برای جلب نیاز بیمه کارگران تأمین کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر بخواهیم سرمایه‌ اجتماعی میهن اسلامی حفظ شود باید چالش‌های آن برطرف شود گفت: زیربنایی که در نظام اسلامی بنا نهاده شده با زیربنایی که برای تفکر فرعونی و کشورهای غربی مطرح شده کاملاً متفاوت است.

    سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه زیربنایی که اسلام از آن صحبت می‌کند پاکی و طهارت است، گفت: اما در کشورهای غربی زیربنا پول، قدرت، رانت و… است.

    وی با تاکید بر اینکه وحدت در برون زمانی معنا پیدا می‌کند که وحدت درونی شکل بگیرد خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که باید روی زیرساخت‌های عقیدتی به شدت کار شود.

    شهردار قم تصریح کرد: جامعه‌ای که به وحدت رسیده برای حفظ این وحدت باید نگاه ویژه‌ای به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم و از افراط و تفریط پرهیز کنیم.

    وی بسیج را سرمایه‌ای برای نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: حفظ این سرمایه‌های اسلامی چیزی است که اباعبدالله الحسین(ع) برای آن قیام کرد.

    سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه ملتی که پرچم امر به معروف و نهی از منکر را بالا برده باید تقویت شود گفت: ما نگرانیم که این درخت تنومند دچار مشکل شود چراکه باید آماده جبهه‌های بعدی انقلاب باشد.

    وی با تأکید بر اینکه پنج زمین با آمادگی شهرداری زمینه تبدیل به فضای ورزشی دارد که معرفی شده است گفت: شهرداری آمادگی دارد که امکانات لازم را در اختیار بسیج قرار داده تا شاهد توسعه فضاهای ورزشی قم باشیم.

    شهردار قم با بیان اینکه شهرداری آماده همکاری متقابل با سپاه برای فعالیت‌های فرهنگی است، متذکر شد: ما‌ می‌توانیم فرصت‌هایی را برای تعامل فرهنگی بین دو مجموعه فراهم کند.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.