×
×

قائم مقام معاون اجتماعی قوه قضاییه:
بدحجابی عامدانه مورد پیگیری قوه قضاییه قرار می‌گیرد

  • کد نوشته: 1162
  • قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت:‌ اگر بدحجابی به صورت عامدانه در منظر عموم مردم باشد مورد پیگیری قوه قضاییه قرار می‌گیرد. مهدی امیری اصفهانی امشب طی نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه دنیا با رشد […]

    بدحجابی عامدانه مورد پیگیری قوه قضاییه قرار می‌گیرد
  • قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت:‌ اگر بدحجابی به صورت عامدانه در منظر عموم مردم باشد مورد پیگیری قوه قضاییه قرار می‌گیرد.

    مهدی امیری اصفهانی امشب طی نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه دنیا با رشد ناهنجارهای اجتماعی روبه‌رو است، اظهار کرد: نرخ رشد جرائم نسبت به رشد جمعیت افزایش قابل توجهی داشته که این افزایش نگران‌کننده است.

    وی با اشاره به اینکه همگان برای تسهیل مسیر حرکت تکاملی انسان متعهد هستند، اضافه کرد: رسانه‌ها در فرآیند کاهش ناهنجاری نقش قابل توجهی دارند و اصحاب رسانه در تحریک افکار عمومی مردم جامعه تاثیرگذار هستند به همین علت باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

    قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه آگاهی‌بخشی را یکی از رسالت‌های رسانه‌ها برشمرد و تصریح کرد: رسانه‌ها باید نسبت به حقوق و تکالیف مردم حساس باشند و در نظارت بر عموم موضوع‌های جامعه اسلامی به نقد کردن عالمانه، منصفانه و به هنگام اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بدون رسانه تحقق‌یافتنی نیست، مطرح کرد: ارتباط میان رسانه و قوه قضاییه باید به شیوه مطلوب تقویت شود؛ اصحاب رسانه پیام‌رسان و مبلغ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند به همین علت باید به دنبال رفتارهای هنجاربخش بوده و جامعه را به سمت این موضوع حرکت دهند.

    امیری اصفهانی پیشگیری را نیازمند همدلی مسؤولان دانست و عنوان کرد: باید نسبت به تامین سلامت اجتماعی و امنیت در جامعه اسلامی دغدغه مورد نیاز وجود داشته باشد.

    وی از افزایش آمار طلاق به عنوان یکی از مشکلات کشور یاد کرد و ادامه داد: سران قوای سه‌گانه نسبت به کاهش آمار اعتیاد، تامین امنیت اخلاقی، کاهش آمار طلاق و حاشیه‌نشینی اهتمام جدی دارند؛ دستگاه‌های مختلف اجرایی در قانون حمایت از خانواده رسالت‌های مشخصی دارند اما در راستای رفع این مشکل باید فعالیت‌های فرهنگی توسعه یابد زیرا اقدامات فرهنگی و اجتماعی نخستین ساز و کارهای علمی است.

    امیری اصفهانی با بیان اینکه طلاق منشأ بسیاری از ناهنجاری‌هاست، تصریح کرد: دادگاه خانواده الزامات مشخصی را برای رسیدگی به درخواست‌های طلاق تعیین کرده که یکی از این الزامات استفاده از مشاوران خانواده است و در این راستا ایجاد مراکز مشاوره با حضور متخصصان علوم رفتاری، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در دادگاه‌های خانواده دنبال می‌شود تا با نگاه علمی روابط زوجین مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان به سازش برسد.

    قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: آموزش‌های پزشکی قبل از ازدواج مورد توجه قرار گرفته است اما برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق باید آموزش‌های سبک زندگی سالم در دستور کار قرار گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی در حال غلبه به دنیای فیزیکی است، مطرح کرد: هرچند بر اساس قانون اساسی، نظام اسلامی باید از فنون پیشرفته بشری استفاده کند اما شیوه استفاده از این فنون نیازمند بررسی بوده زیرا اکنون بخش عمده‌ای از قطعات دنیای مجازی در کنار یکدیگر شکل گرفته است.

    امیری اصفهانی با اشاره به اینکه نظارت بر فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: ارتقاء شاخص‌های تولید و کاهش فاصله طبقاتی اقتصادی بدون هماهنگی دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

    وی یادآور شد: نظام مستندسازی کشور ضعیف است و باید این بخش تقویت شود چراکه آمار بخش‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است؛ اکنون رقم اعلامی مرکز آمار به عنوان مرجع ملی برای نرخ تورم با آمار بانک مرکزی تفاوت دارد.

    امیری اصفهانی کنترل طلاق را نیازمند افزایش آگاهی‌بخشی در میان جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: ارائه آمارهای نادرست نباید جامعه را در حالت تشنج قرار دهد اما مردم هم باید نسبت به برخی از اطلاعات آگاهی مطلوبی داشته باشند.

    قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه هر اقدام خلاف شرع قابل تعقیب است، گفت: اگر بی‌حجابی به صورت عمد در منظر عموم مردم باشد مورد پیگیری قوه قضاییه قرار می‌گیرد اما در حوزه حجاب قاعده‌های مشخصی وجود نداشته و میان تعاریف مناطق مختلف کشور اختلاف وجود دارد به همین علت در این راستا به تشخیص عرف منطقه توجه می‌شود و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با افراد متخلف برخورد می‌کند.

    وی نبود تمرکز کافی نسبت به سلامت اجتماعی و مدیریت نامناسب آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ناهنجاری‌ها را از مشکلات برنامه ششم دانست و ادامه داد: با کمیسیون‌های مختلف در حال ارتباط هستیم تا متن احکام مورد نیاز برای رفع این مشکل در فرآیند تصویب برنامه ششم توسعه مطرح شود.

    امیری اصفهانی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه برای ایجاد شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تلاش می‌کند، اضافه کرد: قوه قضاییه نیازمند تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای خود است به همین علت نسبت به تعامل با رسانه‌ها اهتمام جدی دارد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.