امام جمعه قم  ضمن گلایه از کاهش رشد علمی کشور  گفت: گاهی اظهاراتی مطرح می‌شود که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند و نوعی بازی در زمین دشمن است. به گزارش  شهرکریمه ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تصریح کرد: دوران دفاع مقدس، از مقاطع […]

امام جمعه قم  ضمن گلایه از کاهش رشد علمی کشور  گفت: گاهی اظهاراتی مطرح می‌شود که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند و نوعی بازی در زمین دشمن است.

به گزارش  شهرکریمه ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تصریح کرد: دوران دفاع مقدس، از مقاطع کلیدی و فراموش نشدنی تاریخ کشورمان است و برخلاف جنگ های گذشته حتی یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمنان قرار نگرفت و دشمنان با رسوایی مجبور به عقب نشینی شدند.
وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی یک قدرت معنوی برای نظام اسلامی به وجود آورد و نام و نشان ملت ایران را در جهان بلند آوازه کرد و ملت های مسلمان، اندیشه و استقامت مردم کشورمان را ستودند و به آن متمایل شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: در پرتو این پیروزی به دستاوردهای عظیمی دست پیدا کردیم و امروز خواب و آرامش را از دشمن سلب کرده، آمریکا با وجود مانور مصنوعی در مقابل عظمت رزمندگان و تسلیحات دفاعی ما، احساس آرامش نمی‌کنند، امروز هراسی که نیروهای ما در دریا، هوا و خشکی برای دشمن ایجاد کرده سبب شده دشمنان هر لحظه احساس خطر می‌کنند.

وی با تاکید براینکه امروز امنیت و پیشرفت دو روی یک سکه‌اند که بدون یکی، دیگری دست‌یافتنی نیست، خاطرنشان کرد: گاهی اظهاراتی مطرح می‌شود که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند و نوعی بازی در زمین دشمن است، از رسانه‌ها و اصحاب هنر می‌خواهم از گنجینه دفاع مقدس به‌خوبی بهره‌برداری و نسل جوان را با این گنجینه آشنا کنند.

تلاش دشمن برای تهی‌کردن دانشگاه‌ها از فرهنگ و اخلاق

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به آغاز سال تحصیلی مراکز علمی و دانشگاهی افزود: انتظاری که از تمام مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی در عرصه فناوری، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی داریم، این است که از این موضوع غافل نمانند ما نباید از قافله علم و فناوری و پیشرفت عقب بمانیم.

امام جمعه قم با تاکید براینکه باید به شتاب علمی مورد نظر مقام معظم رهبری دست پیدا کنیم، تصریح کرد: مراکز عظیم حوزوی و دانشگاهی یادشان باشد دشمنان به‌دنبال تهی‌کردن دانشگاه‌ها از بعد فرهنگی و اخلاقی هستند و باید نسبت به این نکات توجه داشته باشند.

وی با اشاره به روز خانواده عنوان کرد: سند مربوط به خانواده اهمیت ویژه‌ای دارد که ترسیم کننده حرکت کلان نظام اسلامی است، در سایه این سند تمام اصول و ضوابط باید بر اساس آن باشد، جامعه اسلامی باید جامعه خانواده محور باشد

امام جمعه قم با اشاره به سخن کسانی که مفهوم استقلال را زیرسئوال می‌برند و دیدگاه این افراد استقلال مساوی انزا است، گفت: بنا بر نظر این افراد ما باید زیر سلطه استکبار و غرب باشیم، برای همین می‌گویند استقلال در دنیای کنونی معنا ندارد، اما ما در همه مسائل استقلال خود را حفظ می‌کنیم.

وی با تقدیر از کاروان ورزشی پارالمپیک اظهار داشت: این کاروان با نام شهدای منا در مقابل کسانی که با شعائر اسلامی مخالفند توانانی خود را به رخ کشیدند و امیدواریم این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها با رعایت شئون اسلامی تداوم پیدا کند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن بر حضور و مشارکت همه خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: این اطلاعات و آمار در برنامه‌ریزی و توسعه کشور لازم و ضروری است از همین رو خانواده‌ها در این برنامه مشارکت جدی داشته باشند.

ضرورت عقلانی و وحیانی امر به معروف و نهی از منکر

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد مختلف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: وجود امر به معروف در جامعه نشان‌دهنده رشد، حیات، بالندگی و مسئولیت‌پذیری یک جامعه است اما اگر این منشاء حیات، رشد و مسئولیت‌پذیری فراموش شود جامعه، جامعه‌ای مرده و بی‌تعهد خواهد بود.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت عقلانی و وحیانی امر به معروف و نهی از منکر افزود: در آیات قرآن کسانی که در جامعه دینی بی‌تفاوت از کنار امر به معروف می‌گذرند، سرزنش شده‌اند، در روایات متعددی نیز بر وجوب اجرای این فریضه تاکید شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در تعبیرات و روایات هم می‌بینیم که اثرات جدی درباره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان شده است، گفت: اگر خواهان رونق معروف در جامعه باشیم، محوریت و کانون آن امر به معروف است، کسب حلال، مبارزه با دشمن و آبادانی سرزمین‌ها در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته امام جمعه قم، برای اینکه معروف در جامعه ترویج شود باید همه افراد جامعه در ترویج این فریضه مشارکت داشته باشند.