عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعتراض حدود ۲۰۰ کاندیدا به نتیجه انتخابات شوراها در استان قم خبر داد و گفت: از کاندیداهای معترض دعوت می‌کنیم در جلسه روز چهارشنبه که با حضور هر سه نماینده استان در مجلس برگزار می‌شود شرکت کنند.

به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به رسیدگی به شکایت‌های کاندیداهای  شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در حال حاضر مشغول رسیدگی به شکایات کاندیداها هستیم تا حقی از فردی ضایع نشود و هم حرف و استدلال کاندیداهای معترض شنیده شود.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه ساعت ۱۷ کاندیداها را به استانداری دعوت کردیم که هم بنده، هم آقای لاریجانی و هم حجت‌الاسلام ذوالنور در آن حضور خواهیم داشت تا اعتراض‌های کاندیداها را دوباره بررسی کنیم.

وی با اشاره به این‌که کاندیداهای معترض حتماً باید برای ارائه اعتراض خود دلیل و مستند داشته باشند تأکید کرد: چنانچه ثابت شود که اعتراضات کاندیداها مبتنی بر سند و دلیل باشد قطعاً صندوق را بازبینی خواهیم کرد و آرا را نیز از اول بازشماری خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۶۴ نفر از کاندیداها از شهرهای کوچک استان نظیر قنوات، دستجرد و سلفچگان اعتراض خود را اعلام کرده‌اند اما از شهرهای کهک و جعفریه اعتراضی را شاهد نبوده‌ایم.

امیرآبادی ادامه داد: در شهر قم نیز در حدود ۱۵۰ نفر به نتیجه انتخابات شوراها اعتراض کرده‌اند که از روز ۱۱ خرداد تا روز ۲۶ همین ماه به‌مدت ۱۵ روز مهلت دادیم تا به این اعتراضات رسیدگی کنیم و صحت انتخابات شهر و روستاهای قم را تأیید و اعلام کنیم.

وی با دعوت از حضور تمامی کاندیداهای معترض در جلسه‌ روز چهارشنبه استانداری تأکید کرد: هر صندوقی که کاندیداها به آن اعتراض داشته باشند و برای آن سند یا دلیلی داشته باشند همان صندوق در حضور آنها مورد بازشماری قرار خواهد گرفت.