مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از برگزاری نمایشگاه آثار، تصاویر و دستاوردهای امام راحل با عنوان «حضور صدساله خورشید» در مرکز همایش‌های غدیر قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس کمساری پیش از ظهر روز سه‌شنبه در نشست خبری برنامه‌های نمایشگاه «حضور صدساله خورشید» که در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و صدمین سال ورود ایشان به قم در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، گفت: حضرت امام (ره) در میان مردم جایگاه خاصی داشت و مردم امام را با جان و دل قبول کردند و به ندای ایشان لبیک گفتند. ملت ایران از جان، مال و خانواده شان در این راه گذشتند که علتش حرکت خالصانه امام خمینی (ره) بود.

 

وی اضافه کرد: امام خمینی احساس تکلیف کرد و برای خدا حرکتش را شروع کرد. امروز می‌طلبد که همه ما به این نکته توجه داشته باشیم که اگر انسان در کار خود اخلاص داشته باشد، مورد قبول و پذیرش مردم جامعه قرار می‌گیرد.

 

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه امسال با یک‌صدمین سالروز ورود امام به قم مصادف است، مطرح کرد: به همین مناسبت از تاریخ ۷ تا ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱ نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید» از سوی این مؤسسه در طبقه اول مرکز همایش‌های غدیر واقع در چهارراه شهداء برگزار می‌شود.

 

وی اعلام کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، روز شنبه ۷ خردادماه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور علما، روحانیون و نخبگان و سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری در سالن همایش‌های غدیر برگزار خواهد شد.

 

کمساری افزود: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، از نرم‌افزار «دیار آفتاب» که معرف زندگانی امام خمینی (ره) است، رونمایی خواهد شد.

 

وی در خصوص آثاری که در این نمایشگاه معرفی خواهد شد، گفت: در نمایشگاه حضور صد ساله خورشید، منشورات، مکتوبات، مجلات، مقالات چاپ شده توسط این مؤسسه، آثار، تصاویر و دستاوردهای امام راحل در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

 

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اضافه کرد: در کنار نمایشگاه، از چندین نرم‌افزار، کتاب و اسناد تاریخی حضرت امام رونمایی خواهد شد.

 

وی اعلان کرد: یکی از غرفه‌های نمایشگاه، ویژه کودک و نوجوان است که یک نشریه محتوای متناسبی برای خردسالان و نونهالان و نوجوانان ارائه می‌دهد.

 

کمساری ادامه داد: از جمله فعالیت‌هایی که به صورت جانبی در حاشیه این نمایشگاه انجام می‌شود، برگزاری نشست تخصصی با عنوان «ولایت فقیه در اندیشه امام راحل» است که روز یکشنبه صورت می‌گیرد.

 

وی در پایان در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه حضور صد ساله خورشید گفت: این نمایشگاه از هشتم لغایت دوازدهم خرداد ماه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۷ عصر تا ۲۱ شب پذیرایی بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه