وزیر کشور گفت: ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری از فروردین آغاز و انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود، ما آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را داریم.  شهرکریمه/ عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، درباره مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز در دنیا پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر کشور […]

وزیر کشور گفت: ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری از فروردین آغاز و انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود، ما آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را داریم.

 شهرکریمه/ عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، درباره مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز در دنیا پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر کشور ما است که بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر را نیز در همسایگی خود دارد.

وی افزود: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کار فوق‌العاده‌ای در مورد مسئله مواد مخدر انجام می‌شود، باید همه دستگاه‌ها تا آبان اقداماتی داشته باشند و گزارش آن را خدمت ایشان ارائه کنند.

رحمانی فضلی درباره مسئله قاچاق کالا، عنوان کرد: ما ۴۵ درصد کاهش قاچاق کالا داشتیم اما باید تدوین قوانین بازنگری شده و مبادی ورودی در مرزها با دقت بیشتری کنترل شود تا از قاچاق کالا جلوگیری به عمل آید.

وزیر کشور درباره کنترل مرزها و جلوگیری از ایجاد ناامنی، بیان داشت: باوجود مرزهای ناامن و ناپایدار در شرق و غرب کشور و اقدامات تهدیدآمیز گروهک‌های تروریستی به کمک نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، دستگاه اطلاعاتی هیچ نوع ناامنی نداشتیم.

وی بابیان اینکه بزرگترین حامی ما در مناطق مرزی مردم هستند که بدون حضور آنها نمی‌توان کاری از پیش برد، اظهار داشت: شورای امنیت، شورای تأمین استان‌ها، نیروی‌های مربوطه در همکاری با مردم و رسانه‌ها نقش مهمی در تأمین امنیت کشور دارند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال مجری درباره توسعه روستایی، گفت: عدم توازن و تعادل از مهمترین مشکلات در توسعه روستاهای ما است چراکه در نظام اداری، برنامه و بودجه مشکل وجود دارد.

وزیر کشور افزود: اگرچه وزارت کشور متولی این امر نیست اما تلاش کردیم برنامه اصلی استانداران را حول محور توسعه روستایی قرار دهیم، دولت در برنامه ششم پیش‌بینی‌های خوبی را در نظر گرفته است ما نیز در وزارت کشور به میزان اختیاراتمان درباره معیشت روستائیان اقداماتی را در دستور کار داریم.

وی درباره عملی کردن موضوع اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی طی یک طرح پیشنهادی ما به سه استان اختیارات ویژه دادیم، من ماهانه به این سه استان سفر دارم و در این خصوص جلسات متعددی با بانک‌ها، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی داریم، تاکنون برخی پروژه‌‌های غیرفعال را نیز فعال کردیم.

رحمانی فضلی بابیان اینکه رئیس‌جمهور از این طرح استقبال کرده و گفتند که هر استان در تهران یک وزیر معین داشته باشد تا مسائل آن استان را پیگیری کنند، اظهار داشت: روز گذشته که سیاست‌های بودجه‌ای ۹۶ در شورای اقتصاد تصویب شد بندی به نام عدالت در حوزه اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی‌شده تا استان‌ها در برنامه ششم به سمت درآمد و هزینه مستقل بروند.

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تا پایان دولت یازدهم طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها اجرا می شود، بیان داشت: بانک‌ها به میدان آمده طرح‌ها اجراشده و کار جلو می‌رود، از سه‌ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته چهل درصد تسهیلات ما افزایش‌یافته است در حال حاضر ۱۶ هزار میلیارد تومان به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دادیم که ۷۵۰۰ واحد را تأمین خواهد کرد و تا امروز ۳ هزار آن پرداخت‌شده است.

وی درباره برگزاری انتخابات سال آینده ابراز کرد: در حال حاضر احزاب بانشاط و پختگی مشغول به کار هستند، مجوزهای جدیدی دریافت کرده و جلسات خود را برگزار می‌کنند.

رحمانی فضلی افزود: با موافقت شورای نگهبان ۲۹ اردیبهشت انتخابات برگزار خواهد شد از دی‌ماه وزارت کشور به‌صورت رسمی وارد انتخابات شده و ستادها را تشکیل خواهد داد، از فروردین ثبت‌نام کاندیداها آغاز می‌شود.

وزیر کشور در پایان با اشاره به اینکه طی مذاکره با شورای نگهبان ما آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را داریم، خاطرنشان کرد: البته انتخابات الکترونیکی شوراها برای حضور در برخی روستاها هزینه بسیار سنگین دارد.