×
×

برگزاری همایش کتاب سال حوزه با حضور آیت الله سبحانی|تجلیل از آیت الله خرازی

  • کد نوشته: 26484
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه در آستانه برگزاری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات حوزه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه، روز ۵ شنبه سوم بهمن ماه با حضور حضرت آیت […]

    برگزاری همایش کتاب سال حوزه با حضور آیت الله سبحانی|تجلیل از آیت الله خرازی
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه در آستانه برگزاری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات حوزه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه، روز ۵ شنبه سوم بهمن ماه با حضور حضرت آیت الله سبحانی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور از ساعت ۹ در سالن همایش های دارالشفا برگزار خواهد شد.

    حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی همایش کتاب سال حوزه را بزرگترین رویداد علمی سالانه حوزه علمیه دانست و افزود: شناسایی کتاب ها و نویسندگان حوزوی، تشویق و تقدیر از نویسندگان حوزه علمیه، تقویت روحیه پژوهش، ارتقای سطح پژوهش، گسترش فرهنگ نگارش در حوزه علمیه و احیای تراث اسلامی از جمله اهداف بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه است.

    معاون پژوهش حوزه های علمیه شناسایی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های حوزویان برای پاسخگویی به نیاز های جامعه و نظام اسلامی از دیگر اهداف همایش کتاب سال حوزه برشمرد و عنوان کرد: در کنار همایش کتاب سال حوزه،سومین جشنواره مقالات علمی و پژوهشی حوزه علمیه نیز برگزار خواهد شد.

    حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی ابراز کرد: نتایج نهایی همایش کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی حوزه علمیه در روز ۵ شنبه سوم بهمن ماه اعلام و از برگزیدگان با حضور حضرت آیت الله سبحانی تقدیر خواهد شد.

    معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور سخنران بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه است، خاطر نشان کرد: در این همایش حاضران از رهنمود های حضرت آیت الله سبحانی در زمینه پژوهش بهره مند خواهند شد.

    وی به تشریح برنامه های همایش کتاب سال حوزه پرداخت و افزود: در این همایش به پاس مجاهدت های علمی و تربیت شاگردان وارسته از شخصیت استاد فرزانه آیت آلله خرازی تقدیر به عمل خواهد آمد.

    حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی همایش کتاب سال حوزه را دارای اهمیت فراوان دانست و گفت: ثمره اقدامات حوزه علمیه در این همایش ظهور و بروز پیدا می کند.

    معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه برنامه جامع پژوهش طلاب تدوین و ابلاغ شده است، عنوان کرد: این برنامه در سطح یک حوزه علمیه به صورت الزامی و در سطوح دو، سه و چهار به صورت تشویقی است که در فاز های بعدی اجرا تبدیل به برنامه الزامی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه برنامه جامع پژوهشی اساتید حوزه علمیه تدوین شده است، اظهار داشت: فعالیت های پژوهشی اساتید حوزه علمیه در رتبه بندی پژوهشی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

    حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی اجرایی شدن برنامه جامع پژوهشی اساتید را نیازمند زیرساخت های لازم دانست و افزود: با توجه به تعدد اساتید حوزه علمیه، اجرایی شدن این برنامه در کوتاه مدت ممکن نیست اما در سال های آینده به تدریج اجرایی خواهد شد.

    معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه ساماندهی نهاد های پژوهشی و هم افزایی این نهاد ها از برنامه های کلان معاونت پژوهش حوزه علمیه است، ابراز کرد: در سال جاری اقدامات خوبی در زمینه هم افزایی نهادهای پژوهشی در حوزه علمیه صورت گرفته است.

    وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی آموزشی حوزه علمیه در جهت نظام آموزشی پژوهش محور است و به تدریج این روش به نظام آموزشی تزریق خواهد شد.

    ساختار پژوهشی حوزه علمیه در جهت پاسخگویی به مسائل جامعه و نظام اسلامی است

    معاون پژوهش حوزه های علمیه اظهار داشت: ساختار آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه در جهت پاسخ گویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است.

    وی گفت: در برنامه جامع پژوهشی حوزه علمیه، طلاب مهارت های مانند منبع یابی، فیش برداری و روش های تحقیق را فرا می گیرند.

    حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با بیان اینکه طلاب سطح یک، لایه های اولیه پژوهش را فرا می گیرند، عنوان کرد: در سطوح بالاتر فعالیت پژوهشی طلاب به تدریج عمیق تر می شود.

    معاون پژوهش حوزه های علمیه برنامه جامع پژوهشی حوزه های علمیه را موجب تشویق طلاب به نگارش مقالات دانست و افزود: آثار طلاب سطح یک در سطوح بالاتر تبدیل به پایان نامه های سطح ۳ و ۴ می شود.

    وی با بیان اینکه برنامه جامعه پژوهش ناظر به تقویت مهارت پژوهشی اساتید حوزه علمیه است، اظهار داشت: برای فعالیت های پژوهشی اساتید صاحب قلم، امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

    حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی بر اهمیت ارتباط بین پژوهش و نیاز های جامعه تاکید کرد و افزود: تاکنون در ۹ رشته علمی نیاز سنجی های لازم صورت گرفته است.

    معاون پژوهش حوزه های علمیه ابراز کرد: در سال جاری نیاز سنجی رشته کلام با توجه به نیاز های جامعه صورت گرفته است.

    وی با بیان اینکه طرح سامانه جامع نیاز سنجی به صورت پویا تدوین شده است، گفت: بخش فناوری اطلاعات معاونت پژوهش حوزه علمیه به دنبال ایجاد این سامانه است که البته به علت محدودیت ها به تعویق افتاده است.

    حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی یکی از دلایل روی زمین ماندن مسائل جامعه را عدم وجود رشته های تخصصی در متن حوزه علمیه دانست و افزود: رشته های تخصصی در حال ورود به متن برنامه حوزه علمیه است.

    وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ رشته تخصصی و گرایش های آنها تصویب شده است، عنوان کرد: برخی از این رشته های تخصصی راه اندازی شده است و برخی دیگر در مرحله سرفصل نویسی است.

    معاون پژوهش حوزه های علمیه اظهار داشت: ساختار آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه در جهت پاسخ گویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است./۱۳۵۰/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.