معاون اجتماعی دادگستری استان قم گفت: طی یک‌سال اخیر برای افزایش آگاهی مردم و جلوگیری از جرم‌ها در قم این معاونت کارگاه‌های بسیاری را با موضوعات مختلف برگزار کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز آموزش قوه قضاییه استان قم برگزار شد با اشاره برخی اقدامات این معاونت در جامعه اظهار کرد: طی یک سال اخیر این معاونت ۲۴ برنامه را در سطح استان عملیاتی کرده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ما موضوعات پیشگیری از جرم، ازدواج، طلاق، برخورد خانواده‌ها با معتادانی که ترک کرده‌اند، و سایر موضوعات با حضور دانشجویان، دانش‌آموزان، اولیا آن‌ها، زوجینی که به تازگی عقد و ازدواج کرده‌اند و… بخشی از این اقدامات بوده است. در بسیاری از مسائل مانند طلاق افرادی بوده‌اند که با شرکت در این کارگاه‌ها از تصمیم طلاق خود صرف‌نظر کرده و یا برای زندگی جدید خود تصمیم گرفتند به کارگاه‌ها مراجعه کنند تا دیگر اتفاقات تلخ گذشته را تجربه نکنند.

یزدی عنوان کرد: بخش دیگر اقدامات ما مربوط به سامانه سجام قوه قضاییه می‌شود، این سامانه در استان قم هزار و ۹۰۰ کاربر دارد که طی یک سال اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ گزارش را برای ما ارسال کرده‌اند. رسیدگی به گزارشات تخلفات فقط مربوط به دستگاه قضا نمی‌شود بلکه هرگونه تخلف در بخش‌های مختلف دولت، قوه قضاییه و… گزارش شود ما آن را به مسئول مربوطه برای رسیدگی ارجاع می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم باعث می‌شود آمار جرم‌ها کاهش یابد، برای مثال بانوان ما باید بدانند که وقتی از خودرو پیاده می‌شوند نباید کیف دستی خود را داخل ماشین بگذارند و یا بدانند وقتی از منزل خارج می‌شوند باید تمامی درب و پنجره‌ها بسته و قفل شود.

معاونت پیشگیری از جرم دادگستری قم بیان کرد: به‌خصوص این ایام که منتهی به پایان سال‌ می‌شود معمولا جرم‌ها افزایش می‌یابد، شهروندان قمی باید در زمینه‌های مخلتف اهتمام بیشتری داشته باشند که خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

وی افزود: البته دستگاه قضا نیز در این ایام تمهیدات ویژه‌ای از جمله افزایش اکیپ‌های گشت‌زنی در خیابان و محلات و جلوگیری از آزاد شدن و یا مرخصی به  سارقین حرفه‌ای را در راستای افزایش امنیت جامعه انجام داده است.

یزدی در خصوص اقدامات انجام شده در موضوع مسمومیت دانش‌آموزان گفت: مسمومیت دانش‌آموزان نقشه جدید دشمن بود که می‌خواست از شهر قم که به‌عنوان خاستگاه انقلاب نام برده می‌شود شروع کند.

معاونت اجتماعی دادگستری استان قم در پایان اظهار کرد: از همان اتفاقات اولیه دستگاه‌های مربوطه استانی پیگیر موضوع شدند و وقتی که این تعداد افزایش پیدا کردند علاوه بر دستگاه‌های استان بسیاری از تیم‌ها از وزارت‌خانه‌های بهداشت، کشور، اطلاعات، آموزش و پرورش، سپاه و… وارد داستان شدند. تا به امروز ۱۲ دستگاه‌ و مجموعه برای پیگیری وبررسی ابعاد مشغول به کار هستند.

انتهای پیام