[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، همزمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) همایش رحمه للعالمین با حضور رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، وزیر بیت المال و بهبود اجتماعی استان پنجاب، جمعی از شخصیت‌های سیاسی، علمای شیعه و اهل سنت، (اهل حدیث، دیوبندی، بریلوی، مشایخ)، فعالان مذهبی، سیاسی و اجتماعی و نمایندگان همه مکاتب فکری […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، همزمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) همایش رحمه للعالمین با حضور رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، وزیر بیت المال و بهبود اجتماعی استان پنجاب، جمعی از شخصیت‌های سیاسی، علمای شیعه و اهل سنت، (اهل حدیث، دیوبندی، بریلوی، مشایخ)، فعالان مذهبی، سیاسی و اجتماعی و نمایندگان همه مکاتب فکری و ادیان مختلف هندو، سیک، مسیحی برگزار شد.

این همایش وحدت بخش و تاریخی به میزبانی جمعیت علمای امامیه پاکستان با هدف ترویج اتحاد و وحدت بین مسلمین در پرتو سیره و تعالیم پیامبر اکرم (ص) در محل هتل اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش با اشاره به آیات شریفه «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا رَحْمَهً لِلْعالَمِینَ” و “وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» در خصوص شأن و منزلت پیامبر اکرم (ص) سخنرانی نموده و به تبیین حکمت و فلسفه وجودی پیامبر اکرم (ص) و نقش دین، قرآن و رسالت پیامبر اکرم (ص) را در ترویج اتحاد مسلمانان پرداخته و بر ضرورت اتحاد بین مذاهب اسلامی تاکید کردند.

در این همایش وحدت بخش، سید یاور عباس بخاری وزیر بیت المال و بهبود اجتماعی استان پنجاب، احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در پاکستان، علامه غلام اکبر ساقی رئیس جمعیت علما امامیه، حجت الاسلام علامه سخاوت حسین سندرالوی روحانی برجسته، سناتور فرصت الله بابر، سناتور راجا ظفرالحق، علامه حافظ سید کاظم رضا نماینده علامه سید ساجد نقوی رهبر شیعیان پاکستان، مولانا نصرالله عزیز دبیر جماعت اهل حدیث، علامه امین شهیدی رئیس مؤسسه امت واحده، سید اظهار حسین بخاری امام جمعه اهل سنت راولپندی، عبدالله گل رئیس انجمن جوانان، علامه عبدالمالک مجاهد رهبر مرکزی متحده جمعیت اهل حدیث، سید محمد علی گیلانی سجاده نشین حضرت بری امام و صوفی برجسته، شیخ راشد شفیق شخصیت سیاسی، مولانا عبدالرحمن قادری از مشایخ برجسته و سایر سخنرانان از شهرهای مختلف اسلام آباد، راولپندی، لاهور، فیصل آباد و مولتان در مورد اتحاد مذاهب اسلامی سخنرانی کردند.

برگزاری کنفرانس رحمه اللعالمین در پایتخت پاکستان

بعد از بعثت پیامبر اکرم (ص)، بشریت هدایت شد

احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ج مهوری اسلامی ایران در اسلام آباد طی سخنانی در این همایش ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسگری (ع) گفت: میلاد شریف نبی اکرم (ص)، زمینه‌ی بعثت نبوی را فراهم آورد و بعثت نبوی بزرگ‌ترین رویداد تاریخی برای بشر از ابتدا تا انتها است چون بعد از بعثت پیامبر اکرم (ص)، بشریت هدایت شد و به سمت نور قرار گرفت.
وی گفت: نام نبی مکرم اسلام (صلوات الله علیه)، همراه است با مهر، صلح و دوستی و ولادت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، یکی از زیباترین اتفاقات عالم به شمار می‌رود، چون سرآغاز یک حرکت عظیم و بزرگ برای هدایت و سعادت بشر است.

رایزن فرهنگی ایران با اشاره به حملات اخیر تروریستی به نمازهای جمعه و مساجد افغانستان گفت: حضرت محمد مصطفی (ص) رحمت للعالمین هستند و درس احترام به مذاهب دیگر را دادند، اما عده‌ای از جاهلان در تلاش هستند که چهره اسلام را خراب کنند که از نظر امت اسلام این امر محکوم است.

خزاعی در ادامه افزود: سلام و درود می‌فرستیم به روح پاک رهبران ایران و پاکستان از امام خمینی (ره) و قائد اعظم تا رهبران امروز که بخاطر عزت مسلیمن، بر روی وحدت مسلمانان تاکید کرده و امت اسلامی را به اتحاد دعوت و آگاه نموده اند.

سید یاور حسین بخاری وزیر بیت المال پنجاب در این همایش گفت: اتحاد مذاهب اسلامی در بین مؤمنین باید رواج پیدا کند زیرا ما هر چه داریم از رسول اکرم (ص) است و بخاطر ایشان است که مسائل دیگر را قبول داریم.
وی با بیان اینکه پذیرش دین اجباری نیست گفت: فرامین پیامبر اکرم (ص) برای ما اسوه حسنه است. خداوند اهل بیت پیامبر را از هر گونه ناپاکی دور ساخته است.

برگزاری کنفرانس رحمه اللعالمین در پایتخت پاکستان

اتحاد در جهان اسلام از ضروریات است

سناتور راجا ظفرالحق گفت: علیرغم اینکه اسلام در سطح جهان در حال رشد و توسعه است لذا لازم است مسلمانان از تفرقه دوری کنند و اتحاد را سرلوحه همه امور قرار دهند. وی در خصوص نظرات اقبال لاهوری در مورد اتحاد مسلمین گفت: اقبال همیشه به اتحاد مسلمانان تاکید داشت. به عقیده اقبال؛ مسلمانان می‌بایست به تعلیمات قرآن کریم عمل کنند و به نقل از نظرات اقبال گفت؛ اقبال می‌گوید اگر من درس قانون نخوانده بودم، کتاب خدا بعنوان قانون برای من کافی بود. اقبال همواره تاکید می‌کند که مسلمانان از اختلاف فرقه‌ای و تفرقه بپرهیزند.

این سناتور پاکستان در ادامه افزود: اقبال با وجودی که در غرب تحصیل کرده بود گفت: پیشرفت‌ها و علوم غرب نتوانست در من تأثیر بگذارد.

ظفرالحق افزود: اقبال افغانستان را قلب آسیا می‌دانست لذا اگر افغانستان آرام باشد، آسیا هم آرام خواهد بود.

سناتور فرصت الله بابر گفت: سیره پیامبر اکرم (ص) برای همه ما الگو است و این وظیفه همه ما است که به آن عمل کنیم زیرا خیر دنیا و آخرت ما در این است. وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) برای هدایت بشر آمدند، بر ضرورت اتحاد بین مسلمین تاکید کرد.

عبدالله گل رئیس انجمن جوانان با تاکید بر اینکه زندگی ما مسلمانان می‌بایست بر اساس سیره و حیات مبارک پیامبر اکرم (ص) باشد، گفت: امروزه شاهد هستیم که برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی خود را محافظ و نگهبان رسالت و نبی اکرم (ص) معرفی می‌کنند در حالی که این یکی از وظایف دولت‌های اسلامی است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) دین اسلام را آوردند که کامل‌ترین دین است ولی متأسفانه غربی‌ها نسبت به اسلام دیدگاه منفی دارند و برخی به خاطر وجود فرقه گرایی بین مسلمانان که از طرف خود مسلمانان ایجاد شد، از اسلام می‌ترسند.

وی با تاکید بر اینکه پاکستان بر اساس کلمه طیبه بوجود آمده گفت: همگی ما محافظ اعتقاد به ختم نبوت هستیم.

برگزاری کنفرانس رحمه اللعالمین در پایتخت پاکستان

حکم قرآن وحدت جامعه مسلمانان است

مولانا نصرالله عزیز دبیر جماعت اهل حدیث با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) برای هدایت بشریت آمدند و قبله و کتاب قرآن همه مسلمانان یکی است، در خصوص احترام به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) گفت: به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمودند، “حسین منی و انا من حسین” حسین از من است و من از حسین و نیز “فاطمه بضعه منی” فاطمه پاره تن من است، حسن و حسین را گل‌هایی از بهشت و جنت توصیف کرد و تاکید کرد اگر کسی به آنان احترام نگذارد از رهروان اهل حدیث هم محسوب نمی‌شود چه برسد به اینکه مسلمان محسوب شود.

علامه امین شهیدی رئیس مؤسسه امت واحده در این همایش گفت: قرآن می‌فرماید: “ان هذه امتکم امت واحده” ای پیامبر، ما امت شما را امت واحده قرار دادیم.

این خطیب برجسته پاکستانی با اشاره قتل و کشتارهایی که در کل جهان انجام می‌شود گفت: ضرورت دارد تا ما هر چه بیشتر برای وحدت امت اسلامی تلاش نمائیم چون حکم قرآن نیز همین است.

علامه اظهار بخاری امام جمعه اهل سنت راولپندی در این همایش تقریبی گفت: پیامبر اکرم (ص) اسلام را آورد و حسین (ع) از دین اسلام محافظت کرد. وی ادر ادامه سخنانش افزود: مسلمانان باید در مقابل کفار و دشمنان اسلام مقتدر باشند و نمی‌بایست توان خود را در برابر یکدیگر به کار گیرند.

علامه حافظ ریاض سید کاظم رضا نقوی نماینده قاعد جعفریه با تاکید بر اینکه مسلمانان باید از تفرقه دوری کنند گفت: عمل به پیغام پاکستان باعث انسجام و وحدت خواهد شد.

امام خمینی (ره) دعوت به اتحاد مسلمانان کردند

علامه سخاوت سندرالوی طی سخنانی گفت: خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) را برای بشریت به عنوان رحمه اللعالمین قرار داد تا بتواند تمام بشریت را هدایت نماید.

این روحانی برجسته پاکستانی در ادامه افزود: ملت ایران همان مردمی هستند که رهبری مثل امام خمینی (ره) نصیبشان شد و در ادامه مسیر ایشان، آیت الله خامنه ای (مد ظله) راه ایشان را ادامه دادند. امام خمینی از همه مسلمانان دعوت کردند تا با هم متحد باشند و با ابتکار عملی که به خرج دادند، هفته وحدت را در ایام میلاد النبی (ص) بوجود آوردند که با این اقدام که ناشی از بصیرت ایشان بود، موجب شد تا توطئه‌های استعمارگران و ایادی آن‌ها خنثی گردد.

شیخ راشد شفیق در این کنفرانس با اشاره به اینکه سیره پیامبر اکرم (ص) برای همه ما الگو است، گفت: پاکستان در کل جهان سنگر اسلام است لذا اتحاد، نیاز امروز و عصر حاضر می‌باشد.

علامه غلام اکبر ساقی رئیس جمعیت علما امامیه گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند ما را با یکدیگر درگیر نمایند لذا باید آگاه بود و با اتحاد با یکدیگر توطئه آن‌ها را نقش بر آب کنیم.
وی بر پیروی از آموزه‌ها و سیره پیامبر اکرم (ص) تاکید نمود و بهترین پیام این کنفرانس را “اتحاد بین مسلمین” اعلام کرد.

[ad_2]

منبع