به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، دومین سالگرد عروج آسمانی شهدای سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی در شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در این مراسم با بیان اینکه دنیا همواره همراه با امتحان و ابتلاء است، اظهار کرد: در تمام ابتلائات خداوند راهی را برای برون رفت انسان از بلا قرار داده است.

وی با بیان اینکه بدون ابتلا امکان رسیدن به نعمت ها وجود ندارد، گفت: در حالات و بیانات ائمه(ع) بلا یک امر منفی نبوده است بلکه امر مثبتی بوده که نشان از قرب فرد بلا دیده به خدا و نظر کردن خدا به او است.

استاد حوزه علمیه متوجه شدن بلا به انسان را کاشف از چند موضوع دانست و افزود: اولین موضوع نظر کردن خدا به فرد مبتلا است و دومین موضوع وجود ظرفیت تحمل بلا در فرد بلا دیده است به این معنی که آن فرد متصف به صبر است به شرطی که شیطان بر انسان مسلط نشود و امر مثبت را منفی جلوه ندهد و انسان را از وادی شکر به وادی کفر نکشاند.

 

وی با اشاره به اینکه ائمه (ع) در روایات زیادی امر کرده اند که در ابتلائات باید شکر خدا کنیم و ذکر «الحمدلله علی کل نعمه» را بگوییم، افزود: فتنه ها از ابتدای خلقت تا کنون بوده است و اهل بیت(ع) خط فتنه و نفاق را برای ما آشکار کرده اند بنابراین باید در فتنه‌ها به اهل بیت(ع) پناه ببریم.

مؤمنی با بیان اینکه منافقان ابتدا شبهه را ایجاد و سپس آن را به قلوب مردم القاء می‌کنند و با تکرار، آن را امر معقولی جلوه می‌دهند، گفت: کلمات و رفتار حضرت زهرا سلام الله علیها در شناساندن نفاق بسیار کارگشا است و باید برای نجات از فتنه‌ها به آغوش ولایت پناه ببریم  زیرا نور ولایت انسان را از آسیب ها نجات و راه را به انسان نشان می دهد.

وی با بیان اییکه منافقان خوب حرف می‌زنند ولی در عمل بر خلاف آن عمل می‌کنند، افزود: قران می فرماید یکی از حربه‌های شیطان این است که راه کج، ظلمانی و بی اساس را معقول جلوه می‌دهد ولی ما باید با توسل و تمسک به اهل بیت(ع) راه را از بی راهه تشخیص و خود را نجات دهیم.

 

آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع