معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ابراز کرد: بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری قم علاوه بر اینکه فعال نیستند بلکه کاملاً تعطیل هستند و هیچ کارکردی را در حوزه زیارت و گردشگری ایفا نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به ورود ۱۴ میلیون مسافر به شهر قم در ایام نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: در نیمه نخست نوروز سال جاری ۹۵ درصد و در نیمه دوم سفرهای نوروزی نیز ۶۰ ظرفیت مراکز اقامتی استان قم تکمیل شد و از ابتدای سال جاری افزون بر ۱۱۰ هزار گردشگر از مراکز تفریحی شاخص قم مانند باغ پرندگان بازدید کردند.

 

وی با بیان اینکه عقب ماندگی معرفی ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی قم، از چالش‌های ماندگاری مسافران در این شهر است، اضافه کرد: بسیاری از نقاط درخشان قم در حوزه تاریخ، فرهنگ و هنر به شهروندان و مسافران ورودی به این استان معرفی نشده در حالی که هر کدام از آنها به تنهایی ظرفیت بالایی جهت جذب گردشگر دارند.

 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌های گردشگری قم بیان کرد: تپه قلی درویش، خانه موزه ها، بازار کهنه، تیمچه ها، خانه صدرا و غارهای وشنوه، مجموعه گنبدسبز، خانه‌های تاریخی و غیره از مواردی است که تاکنون در سطح ملی و محلی مورد توجه چندانی قرار نگرفته است.

 

وی با بیان اینکه لازمه توسعه و رونق ظرفیت‌های گردشگری قم، بهسازی و ایجاد دسترسی راحت به آنها است، گفت: بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری قم علاوه بر اینکه فعال نیستند بلکه کاملا تعطیل هستند و هیچ کارکردی را در حوزه زیارت و گردشگری ایفا نمی کنند.

 

مقیمی احداث زائرسرای ارزان برای اجاره تخت‌های اقامتی را از ملزومات توسعه و افزایش ماندگاری زائران دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی اراضی بسیار وسیعی در بلوار پیامبر اعظم دارند که باید با یک عزم ملی و استانی بخشی از آنها را برای خدمات رسانی عمومی مانند احداث زائرسراها سوق داد.

 

وی در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در دنیای معاصر، خاطر نشان کرد: رسانه‌های قم نیز سهم کمّی در دعوت به زیارت و گردشگری و معرفی بسترهای موجود و ترغیب علاقه مندان دارند.

 

انتهای پیام/