به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از شهر قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر شهر قم با اشاره به خصوصیات تقوا اظهار کرد: تقوا یک پناهگاه استوار هست و همیشه باید تقوا را ملاک زندگی خودمان بدانیم، هر اقدامی که به تحقق […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از شهر قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر شهر قم با اشاره به خصوصیات تقوا اظهار کرد: تقوا یک پناهگاه استوار هست و همیشه باید تقوا را ملاک زندگی خودمان بدانیم، هر اقدامی که به تحقق عدالت اجتماعی بیانجامد، مصداق بارز معروف هست.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی دارای وجوهی هست دنبال کرد: از شاخصه های عدالت اجتماعی، شایسته سالاری هست، بر این اساس هر کسی در جایگاه متناسب خود باید قرار بگیرد، اگر این مسئله ملاک عمل قرار می گرفت، زیادی از مشکلات در جامعه حل می گردید.

امام جمعه شهر قم اضافه کرد: شاخص دیگری برای عدالت اجتماعی توجه ویژه به حقوق نیازمندان و اشخاص فقیر هست، فقر در میان تلخی های زندگی، تلخ ترین چیز هست و گاهی شاهد بروز فقر در جامعه هستیم. طبق روایات فقر هرچند کم هم در جامعه زیاده جلوه می کند و نباید شاهد چنین پدیده ای در جامعه اسلامی باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری ناتوانی در دین را جزء پیامدهای فقر دانست و تصریح نمود: اگر عدالت اجتماعی در جامعه پژوهشگر گردد، فقر در جامعه از بین خواهد رفت، هر جا که عدالت اجتماعی نباشد، فقر وجود خواهد داشت. متاسفانه حالا می بینیم بعضی از فقر در جامعه رنج می برند، اما بعضی ثروت های بسیار زیاد دارند.

وی دنبال کرد: ملت ایران ملت عاشورایی هست و این نشان می دهد که ملت ما توان دارد از گردنه های سخت گذر کند و دشمن را ناکام بگذارد، ملت ایران علی رغم تمام دشواری ها در مقابل تهدیدات دشمن خواهد ایستاد.

امام جمعه شهر قم اضافه کرد: اگر صلابت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت نبود و افشاگری چهره دورویی توسط این بزرگواران صورت نمی گرفت، واقعه عاشورا تحریف می گردید.

هرگز حقیقت های دوران دفاع مقدس تحریم گردد

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به خصوصیات دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در آن دوران دشمن با کمک کشورهای متفاوت به ایران هجوم کرد، اما کشورمان با پشتوانه ملت توانست بر دشمن برنده گردد، اگر حقیقت های آن دوران بیان نشود، دشمن حقیقت های دوران دفاع مقدس را تحریف خواهند کرد.

وی دنبال کرد: غربی ها در دوران جنگ تحمیلی جنگ افزار شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و او با این جنگ افزار به کشورمان هجوم کرد، باید حقیقت دوران دفاع مقدس به نسل جوان جابه جا گردد؛ روزی جنگ نظامی بر علیه کشورمان انجام شد و حالا شاهد جنگ اقتصادی دشمن بر علیه ایران هستیم.

دشمن های نظام با سانحه تروریستی اهواز پرونده خودشان را سنگین کردند

امام جمعه شهر قم اضافه کرد: در ۳۱ شهریورماه سانحه تلخی در اهواز اتفاق افتاد و شاهد شهادت و مجروحیت مردم در این سانحه بودیم، این هجوم با هدایت آمریکا و بعضی از حکام منطقه انجام شد که اظهار کردند ما جنگ را به داخل ایران می کشیم، حضور مردم اهواز در مراسم تشییع پیکر شهدا نمایش داد که آنان از بصیرت بهره مند می باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم برخورد قاطع با عوامل سانحه تروریستی اهواز اظهار کرد: دشمنان با انجام این جنایت پرونده خودشان را برای انتقام رزمندگان اسلام سنگین کردند.

روسای قوا برای مشکلات اقتصادی چاره اندیشی کنند

امام جمعه شهر قم اضافه کرد: موضع ریاست جمهور در سازمان ملل از موضع ابهت بود که قابل تقدیر هست، ریاست جمهور در مقابل بدعهدی اظهار کرد که ما نیازی به اظهار کرد و گو نداریم، باید شاهد موضع های استوار در این مورد در تراز نظام باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: از روسای سه قوه به ویژه قوه مجریه می خواهم که برای بی ثباتی اقتصادی علاجی پیدا کنند، هر ساعت شاهد کاهش اعتبار پول ایران هستیم و دولتمردان باید از اقتصاددانان معروف برای برون رفت از بحران استفاده نمایند.

وی دنبال کرد: گرانی در جامعه غوغا می کند و می بینیم که بعضی در این مورد مثل دشمن عمل می نمایند و کالایی که در اختیارشان می باشند را احتکار می کنند، دشمن از این وضع خرسند هست، بعضی از مشکلات ذی ربط به تحریم هست، اما بعضی از مشکلات به داخل کشور برمی گردد.

امام جمعه شهر قم افزود: باید در سیاست های اقتصادی تجدیدنظر انجام گیرد و دولت نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد، بعضی گویی در داخل کشور در وضع کنونی در پی تسویه حساب با مردم می باشند.

انتهای پیام/ن