استاندار قم بر غیر قانونی بودن بلوکه و مسدود کردن پول و سرمایه از سوی بانک ها بر اساس بخش نامه مصرح بانک مرکزی تاکید کرد. سید مهدی صادقی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن امام جواد (ع) استانداری با بیان این مطلب، اظهار کرد: چون بانک ها به لحاظ ساختاری […]

استاندار قم بر غیر قانونی بودن بلوکه و مسدود کردن پول و سرمایه از سوی بانک ها بر اساس بخش نامه مصرح بانک مرکزی تاکید کرد.

سید مهدی صادقی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن امام جواد (ع) استانداری با بیان این مطلب، اظهار کرد: چون بانک ها به لحاظ ساختاری از بانک مرکزی تبعیت می کنند، هر اقدامی که منتج به مسدود شدن دارایی ها شود، بر خلاف قانون است، و اصلا نیازی هم به بازرسی ندارد.
وی در ادامه افزود: این مساله در مورد بانک ها خصوصی شاید خیلی هم محلی از رجوع نداشته باشد، ولی به عنوان یک کار خلاف قابل پیگیری است، و هیچ توجیهی هم برای آن قابل قبول نیست، از این رو این موارد باید حتما مشخص و احصاء شود.
صادقی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی فاقد پروانه و غیر مجاز در استان و همچنین افزایش ۵۰ درصدی تعداد این واحدها نسبت به سال گذشته این روند را نگران کننده توصیف و خاطرنشان کرد: موضوع برخورد با واحدهای متخلف باید با جدیت و اهتمام بیشتری از سوی کارگروه مربوطه دنبال شود، چرا که وظیفه آن تنها بیان مشکلات و موانع نیست، و باید راهکارهایی را نیز برای رفع معضلات ارائه دهد، و اگر در این راستا به کمکی هم نیاز دارد، آن را طلب کند.
استاندار قم گفت: با توجه به نقش نیروی انتظامی در مواجه با واحدهای غیر مجاز، از این رو معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری باید کارگروهی را با مشارکت و حضور ناجا تشکیل، و نسبت به پلمپ این واحدها اقدام کند.
وی همچنین با اشاره به معضل خرید مواد اولیه واحدهای صنعتی استان به نرخ ارز آزاد خاطر نشان کرد: تعرفه مواد اولیه موضوع کاملا روشن و شفافی است، از این رو هر این مشکل باید از طریق تنظیم و ارسال نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد پیگیری قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به نقش صدا و سیما در ترویج اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرهنگ تمدن ساز و تاثیر گذار در سطوح مختلف زندگی مردم، خاطر نشان کرد: صدا و سیما جدای از تنگناها و مشکلات مالی که مانند هر دستگاه دیگری با آن مواجه است، باید در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی این فرهنگ برنامه های حمایتی خود را افزایش دهد.
استاندار قم همچنین خاطرنشان کرد: کلیه طرح ها و پروژه های پیش بینی شده برای اقتصاد مقاومتی باید بر اساس زمان بندیهای مشخص از سوی معاونت های مربوطه تحت نظارت و پیگیری مستمر و مداوم قرار گیرد، و گزارش آن نیز به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شود.
دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با موضوع بررسی مصوبه های جلسه های گذشته برگزار شد.