×
×

بهترین سرور ایرانی کدام است؟ چه ویژگی هایی دارد؟

  • کد نوشته: 113474
  • شما می‌توانید بهترین سرور ایرانی را از زس تهیه کنید و از پشتیبانی منحصر به فرد پس از فروش، سرعت و آپ تایم بالا و امنیت اطلاعات بهره مند شوید.
    بهترین سرور ایرانی کدام است؟ چه ویژگی هایی دارد؟
  • —————- رپرتاژ آگهی —————–

    با مهاجرت تمام کسب‌وکارها به سمت فضای مجازی، درخواست برای بسترها و زیرساخت‌های فعالیت در اینترنت بسیار بیشتر شده‌است. یکی از پایه‌ای ترین المان‌های فعالیت آنلاین، حضور در شبکه‌های اجتماعی و داشتن سایت اختصاصی است. در حال حاضر، اینستاگرام فضایی است که شرایط مساعدی را برای درآمدزایی جمع کثیری از مردم فراهم کرده‌است. انتخاب هوشمندانه‌تر برای گسترش کسب‌وکار، داشتن سایت و اپلیکیشن اختصاصی است. الفبای افتتاح سایت، تهیه سرور است. سرورها انواع مختلفی دارند و می‌توانند در خارج از ایران حضور داشته باشند یا از ایران تهیه شوند.  https://xaas.ir مجموعه‌ای است که بهترین سرور ایرانی را فراهم کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

     

    مفهوم سرور




    سرور عبارتی است که به دفعات به گوش همه رسیده‌است، اما شاید کمتر کسی معنی دقیق و کاربرد آن را بداند. سرور به صورت فیزیکی متشکل از کامپیوترهای بزرگی است که به کامپیوترهای دیگر سرویس ارائه می‌دهد. قطعات سخت افزاری هستند که تمام اطلاعات مرتبط با سایت، اپلیکیشن و یا تمام فعالیت‌های انجام شده در فضای مجازی را در خود ثبت و ضبط می‌کنند و به صورت تمام وقت به درخواست‌هایی که ارسال می‌شود پاسخ می‌دهند. به افرادی که خدمات سرور دریافت می‌کنند، کلاینت یا مشتری گفته می‌شود.

    با توجه به اینکه افراد از فضای مجازی به صورت ۲۴ ساعته استفاده می‌کنند و مراجعه به سایت یا اپلیکشن به بازه خاصی محدود نمی‌شود، سرور باید همیشه روشن باشد تا بتواند پاسخ‌گوی درخواست‌های مراجعین باشد. به همین دلیل باید شرایط خاصی را برای نگهداری و حفظ سرور ایجاد کرد تا در عملکرد آن اختلالی ایجاد نشود. به عنوان مثال، این کامپیوترها در اثر فعالیت گرم می‌شوند. یکی از اقداماتی که برای حفظ سرور انجام می‌شود خنک نگه‌داشتن آن است. به همین دلیل سرورها را در فضای بسته با سیستم خنک کننده قدرتمند نگهداری می‌کنند.

     

    سرور ایرانی




    سرورها بر اساس المان‌های خاصی دسته بندی می‌شوند. به عنوان مثال، بر اساس محل قرارگیری به سرورهای خارجی و ایرانی تقسیم می‌شوند. سرور ایرانی درون دیتاسنترهایی در داخل کشور قرار دارد و متخصصان از آنها مراقبت می‌کنند. دسترسی به نیروی پشتیبان سرورهای ایرانی بسیار راحت‌تر از سرور خارجی است و سرعت پاسخ‌دهی آنها برای کاربران داخل ایران بیشتر است. در واقع برای کسب‌وکارهایی که بازار هدفشان افراد ساکن در ایران هستند، سرور ایرانی بهترین انتخاب است. آنچه در سرعت پاسخ‌دهی یک سرور تاثیر بسزایی دارد، بعد مسافت است. هرچه درخواستی که به یک سرور ارسال شود سریع‌تر به آن برسد و مسافت کمتری را طی کند، پاسخ سریع تری ایجاد می‌کند. در نتیجه برای کسب‌وکارهای فعال در ایران بهتر است که سرور ایرانی تهیه شود.

     


    انواع سرور ایرانی




    سرورها بر اساس نوع کاربری و همچنین نحوه ارائه خدمات به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. وب سرورها، سرورهایی هستند که اطلاعات مرتبط با سایت و صفحات وب را در خود ذخیره می‌کنند. میل سرور (Mail Server) مختص برقرار ارتباط از طریق پیام هستند. اپلیکیشن سرورها اطلاعات مرتبط با اپلیکیشن‌ها را در خود ذخیره می‌کنند. برای راه اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی، وب و اپلیکیشن سرورها بیشترین کاربرد را دارند.

    نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تهیه و نگهداری از سرور هزینه زیادی نیاز دارد. نگهداری از سرور شرایط خاصی دارد. باید دمای محیط پایین باشد تا در اثر عملکرد و روشن بودن با مشکل مواجه نشود. فرد متخصصی باید از آن نگهداری کند و با اطلاعات خود آن را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری به روز رسانی کند. تمام این موارد نیازمند پرداخت هزینه‌های مستمر است که اغلب از عهده افراد و صاحبان کسب‌وکار خارج است. این هزینه‌ها برای افرادی که کسب‌وکار بزرگ دارند و به سرورهای بیشتری برای اطلاعات خود نیاز دارند، بیشتر است. به همین دلیل، انواع دیگری از سرورها ایجاد شد تا هر کس بتواند بر اساس نیاز خود استفاده کند. به طور کلی، در حال حاضر به صورت عمومی سه نوع سرور ارائه می‌شوند.

     

      – سرور اختصاصی


     


    همانطور که از اسمش مشخص است، این سرور به صورت اختصاصی اطلاعات یک سازمان یا کسب‌وکار را در خود ذخیره می‌کند. این سرور به صورت فیزیکی در اختیار کلاینت قرار می‌گیرد و باید شرایط مناسب برای نگهداری و سرویس دهی به آن را فراهم کند. بعلاوه، باید نیروی متخصصی حضور داشته باشد تا بتواند بر عملکرد سرور نظارت داشته باشد و در صورت بروز مشکل، آن را برطرف کند. با توجه به اینکه سرور اختصاصی هزینه زیادی دارد، اغلب شرکت‌ها و سازمان‌هایی که مراجع زیادی در فضای مجازی دارند و یا پشتوانه مالی خوبی دارند این نوع سرور را تهیه می‌کنند.

     


     

      – سرور مجازی




    سرور مجازی از نظر مشخصات و عملکرد کاملا مانند سرور اختصاصی است. یعنی یک کامپیوتر همیشه روشن که می‌تواند به صورت تمام وقت به درخواست‌های ارسال شده پاسخ دهد. تفاوت این سرور در ساختار و نحوه دسترسی به آن است.

    سرور مجازی بخشی از یک سرور فیزیکی یا کپی از آن است که دقیقا مانند آن عمل می‌کند. برنامه‌های مجازی ساز روی سرورهای فیزیکی نصب می‌شوند و آنها را به سرورهای کوچکتر با امکانات محدودتر تقسیم می‌کنند و تشکیل سرور مجازی می‌دهند. به این ترتیب، کسب‌وکارهای کوچکتر که توان پرداخت هزینه‌های بالای تهیه و نگهداری از سرورهای فیزیکی اختصاصی را ندارند، از این سرورها استفاده می‌کنند. اغلب سرورهای مجازی به صورت پکیج‌هایی با مشخصات ویژه خود عرضه می‌شوند و کسب‌وکارها بر اساس کاربری خود آنها را تهیه می‌کنند. البته می‌توانند در صورت افزایش ترافیک و مراجعه به پلتفرم خود، سرور را نیز ارتقا دهند.

     

      – سرور ابری




    سرور ابری از نظر ساختار با سرور مجازی و فیزیکی متفاوت است. سرور ابری از سرور فیزیکی تشکیل می‌شود، اما نحوه ایجاد آن متفاوت است. این سرور از نظر ماهیت مانند فضای ابری است. برنامه‌ای به نام “Hypervisor” روی سرورهای فیزیکی مختلفی نصب می‌شود و با ایجاد یک فضای ابری، بین آنها ارتباط برقرار می‌کند. نحوه عرضه این نوع سرور با سرور مجازی متفاوت است. برای تمام افرادی که این سرویس را تهیه می‌کنند پنل کاربری ایجاد می‌شود که بتوانند به مشخصات سرور دسترسی داشته باشند. کاربران می‌توانند میزان مصرف خود از منابع سرور را مدیریت کنند. یعنی زمانی که ترافیک پلتفرم آنها بیشتر باشد مصرف بیشتری داشته باشند، و یا مصرف خود را کمتر کنند. در نهایت، پرداخت آنها به تامین کننده سرور بر اساس میزان مصرفشان است که “pay-as-you-go” نامیده می‌شود.  ابر زس یکی از تامین کنندگان سرور ابری است که این سرورها را با بالاترین کیفت ممکن به کاربران عرضه می‌کند.

     


     

    تامین کننده بهترین سرور ایرانی


    برای انتخاب سرور باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. سرور انتخاب شده بر اساس ترافیک مراجعه به سایت، مقدار اطلاعاتی که بارگذاری می‌شود و جامعه هدف متفاوت است. در کنار این موارد، تامین کننده سرور نیز بر کیفیت آن بسیار تاثیرگذار است. مجموعه ابر زس با پشتوانه دانش و نیروی متخصصی که دارد، بهترین سرور ایرانی را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد. زس از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را شروع کرده و توانسته در این مدت بهترین خدمات را ارائه دهد. شما می‌توانید بهترین سرور ایرانی را از زس تهیه کنید و از پشتیبانی منحصر به فرد پس از فروش، سرعت و آپ تایم بالا و امنیت اطلاعات بهره مند شوید.

     

    [ad_2]

    منبع

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.