×
×

به‌روزرسانی بزرگ اپل برای آیپد به تاخیر افتاد

  • کد نوشته: 142293
  • ایتنا - ​​​​​​​شرکت اپل به‌روزرسانی‌ بزرگ نرم افزار آیپد را با حدود یک ماه تاخیر منتشر می کند.
    به‌روزرسانی بزرگ اپل برای آیپد به تاخیر افتاد
  • سالیان متمادی اپل به‌روزرسانی‌های نرم افزار آیپد و آیفون که به iPadOS و iOS معروف هستند را به صورت همزمان در سپتامبر منتشر کرده است. اما منابع آگاه اعلام کردند این بار اپل قصد دارد تنها iOS ۱۶ را منتشر کند و برای عرضه iPadOS ۱۶ تا اکتبر دست نگه خواهد داشت.

    به گزارش شهرکریمه از ایسنا، این تاخیر تا حدودی به دلیل تلاش اپل برای اصلاح قابلیت مولتی تسکینگ یا انجام همزمان چند وظیفه در این نرم افزار بوده است. این به‌روزرسانی‌ شامل قابلیتی به نام “استیج منیجر” (Stage Manager) است که به کاربران امکان می دهد چندین وظیفه را به صورت همزمان انجام دهند، اندازه پنجره ها را تغییر داده و بین دسته ای از اپلیکیشنهای مختلف، جا به جا شوند.

    این تغییر برنامه انتشار، عرضه iPadOS ۱۶ را به زمان عرضه سخت افزار جدید آیپد نزدیکتر می کند. اپل قصد دارد مدل جدید آیپد پرو که در ساخت آن از تراشه M۲ استفاده شده است و همچنین یک مدل پایینتر و سریعتر آیپد که پورت آن از نوع یو بی اس-سی است را معرفی کند.

    حتی پیش از تاخیر اخیر، انتشار نرم افزارهای اپل امسال اندکی عقبتر از برنامه بود و مرحله بتای عمومی به‌روزرسانی‌ها، دیرتر از حد معمول آغاز شد. اما این شرکت پیش از این هم با مشکلات مشابه برخورد کرده بود و در زمان طراحی iOS ۱۳ در سال ۲۰۱۹ چالشهای قابل توجهی داشت که روی زمان معرفی آیفون ۱۱ تاثیر گذاشت و باعث شد اپل در برنامه به‌روزرسانی‌های نرم افزاری خود تغییراتی دهد.

    به‌روزرسانی‌ iPadOS ۱۶ همچنین شامل یک اپلیکیشن هواشناسی، حمایت بهبودیافته برای نمایشگرهای اکسترنال و کنترلهای مشابه مک برای اپلیکیشنهای بهره وری است. به‌روزرسانی‌های iOS ۱۶ شامل صفحه لاک اسکرین بازطراحی شده، امکان برگرداندن پیامها در iMessage و اپلیکیشن هوم بازطراحی شده برای کنترلهای لوازم جانبی است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل پیش از این اعلام کرده است چندین قابلیت برنامه ریزی شده برای iPadOS ۱۶ و iOS ۱۶ در نسخه ابتدایی این نرم افزارها وجود نخواهند داشت.

    [ad_2]

    منبع

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید