معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: ۱۱۴ پروژه نیمه‌تمام استانی داریم که ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آنها نیاز است. به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۴۷ مصوبه داشتیم که بیش از ۸۰ درصد آنها اجرایی […]

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: ۱۱۴ پروژه نیمه‌تمام استانی داریم که ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آنها نیاز است.

به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۴۷ مصوبه داشتیم که بیش از ۸۰ درصد آنها اجرایی شده و حدود ۲۰ درصد در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه محورها و طرح‌های پیشنهادی در قالب اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، ‌ارائه پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها، تدوین برنامه عملیاتی و زمانی پروژه‌ها و احصای مسائل و مشکلات کلان و بررسی و برطرف کردن موانع ۱۵ پروژه ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از جمله مباحث بررسی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه بهسازی راه دسترسی راه دریاچه نمک از نظر گردشگری و اقتصادی نقش مهمی در مسائل استان دارد، گفت: امیدواریم با احداث این راه زیرساخت‌ها فراهم شود تا سایر فعالیت‌های گردشگری و صنعتی در آن مسیر استقرار پیدا کند و از منابع معدنی این دریاچه استفاده کنیم.

وی با اشاره به بحث انرژی و برق گفت: عمده‌ترین مصرف برق خانگی است که بیش از ۸۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهد، تا سال ۹۲ مشکل برق در استان وجود نداشت، البته بنا به دلایلی مانند گرمی هوا میزان مصرف افزایش پیدا کرده است.

بهشتی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در مرکز شهر قم داریم، گفت: ۵۰ درصد از این شبکه توزیع فرسوده است و عمر بالای ۲۵ سال دارد که منابع مالی نیاز است، اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم در استفاده بهینه برق می‌تواند صرفه‌جویی ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت تجهیز و توسعه پست‌های برق موجود در شهر گفت: تا سال گذشته چهار پست ۲۳۰ کیلوولت، ۱۹ پست ۶۳ ولت و هفت هزار پست برق ۲۰ کیلوولت در استان داشتیم، در کارگروه پیگیری شده تا منابع مورد نیاز برای بهینه‌سازی شبکه توزیع برق تأمین شود.

معاون امور عمرانی استاندار قم با اشاره به نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در بخش سلفچگان گفت: زمین این نیروگاه پیگیری شده و مصوبات لازم اخذ می‌شود و در نظر داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بحث زمین، آب، گاز و مسائل دیگر مورد نیاز این بخش فراهم شود.

وی به تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: براساس مطالعات آمایش سرزمین استان که سال ۹۳ تصویب شده، گردشگری با رویکرد گردشگری مذهبی محور توسعه استان قم است، ولی زیرساخت‌ها پاسخگوی نیاز این گردشگران نیست، به همین دلیل میزان توقف گردشگران در شهر و استان کم است.

بهشتی با بیان اینکه ۵۰ پروژه گردشگری در استان قم در حال ساخت است،‌ گفت:‌ ۲ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری است که ۷ هزار و ۶۰۲ نفر اشتغال و ۸ هزار و ۶۴۵ تخت ایجاد می‌کند و ۸۸۷ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش نیاز داریم.

وی تصریح کرد: اولویت با پروژه‌هایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالاست تا به بخش گردشگری سریع‌تر وارد شوند.

معاون امور عمرانی استاندار قم با اشاره به پیشنهادات ارائه شده گفت: ‌افزایش سهم تسهیلات استان قم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ساخت و تکمیل تاسیسات گردشگری، تأمین تسهیلات برای پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد و برطرف کردن موانع فرودگاه قم به عنوان زیرساخت اساسی توسعه بخش گردشگری از جمله پیشنهادات است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت احداث و بهره‌برداری ۲۷ هزار تخت با توجه به فضاها در بلوار پیامبر اعظم وجود دارد.

معاون امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه ۱۱۴ پروژه نیمه تمام استانی داریم، گفت: ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه‌ها نیاز داریم که برخی از این پروژه‌ها متوقف شده و برخی با پیشرفت فیزیکی مناسب ولی کند پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک پردیسان از دیگر موارد بوده است که مشکلاتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد، در نظر داریم این پروژه در مدت چهار سال به پایان برسد.