حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که در فقه، اصول، کلام و فلسفه در حوزه نسبتا کار خوبى شده، اما در رابطه با منبر کمتر کار شده است، از نیاز مبرم به خطبایی که زبان مردم را بلد باشند سخن گفت.

به گزارش شهرکریمه به نقل از رسا حضرت آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با حاج محمود لولاچیان از خلاء وجود منبری های توانمند در حوزه سخن گفت و با تاکید بر این که در فقه و اصول و کلام و فلسفه در حوزه نسبتا کار خوبى شده است ولى در رابطه با منبر کمتر کار شده، تاکید کرد امروزه به منبرى هایى که زبان مردم را بلد باشند نیازمندیم. یکى از راههاى جلوگیرى از گسترش فساد در جامعه وجود منبرى هاى اثرگذار است که کم هستند.

وی تصریح کرد: به آقایان تذکر دهید که بخشی از این نخبگان را برای مبلغ جامع الاطراف تربیت کنند تا «فلسفی وار»، «راشدوار» و آقای «وحید وار» به منبر بروند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ما از نظر منبر بسیار فقیر هستیم، عنوان کرد: در فقه، اصول، کلام و فلسفه در حوزه نسبتا کار خوبى شده است؛ اما در رابطه با منبر کمتر کار شده است.

حضرت آیت الله سبحانی به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت: از بستگان آقای انصاری گفت که من در مکانی در تهران منبر می رفتم، مرحوم طیب گفت که ساعت ۱۱ به میدان بیایید و برای ما به منبر بروید، گفتم ساعت ۱۱ زمان منبر نیست، گفت که اگر نیایید شما را با منبر می بریم! گفت ما قبول کردیم و جمعیت زیادی در منبر بود و بهترین منبر ما منبر میدانی بود و موثر واقع شد.