به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از بجنورد، کمتر از دو هفته‌ دیگر تا روز بزرگ اربعین مانده هست و آهسته کاروان‌ها عازم مرز‌ها می باشند تا وارد کشور عراق گردند. در این بین دانشگاهیان نیز کاروان‌های خود را آماده کرده اند تا قسمت ویژه‌ خود را در این عزیمت ایفا […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از بجنورد، کمتر از دو هفته‌ دیگر تا روز بزرگ اربعین مانده هست و آهسته کاروان‌ها عازم مرز‌ها می باشند تا وارد کشور عراق گردند. در این بین دانشگاهیان نیز کاروان‌های خود را آماده کرده اند تا قسمت ویژه‌ خود را در این عزیمت ایفا کنند.
در بین دانشگاه‌های بجنورد، دو دانشگاه دولتی و پیام نور بناست دانشجوهای دختر و پسر را به این عزیمت مقدس اعزام کنند. این دو دانشگاه بناست بیشتر از ۲۵۰ نفر را به کربلا برسانند؛ هرچند امکان دارد این آمار افزایش پیدا نماید.     سبحان شعبان پور، جانشین ستاد اربعین دانشگاه بجنورد در صحبت با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: با توکل بر خداوند متعال و توسل بر امامن اطهار(ع)، هیئت دانشجویی المهدی (عج) دانشگاه بجنورد بر طبق فرایند ۳ ساله گذشته خود سال کنونی نیز کاروان پیاده روی اربعین را تشکیل داده هست.

شعبان پور دنبال کرد: تاریخ اعزام دانشجوهای به سمت کشورعراق ۳۰ ام آبان ماه ماه می باشد که پس از مراسم بدرقه‌ای که در مسجدالرضاءِ دانشگاه بجنورد با سخنرانی حجت الاسلام دانشمند و مداحی کربلایی سیدباقر سیدی زاده ساعت۱۹:۳۰ برپا می‌شود، به سمت مرز مهران حرکت خواهیم نمود.     جانشین ستاد اربعین دانشگاه بجنورد افزود: سال کنونی با پیگری‌های انجام شده توفیق حاصل گردید تا با دو اتوبوس در راهپیمایی حسینی شرکت کنیم و علاوه بر برادرهای در خدمت خواهرانی که با یکی از محارم خود حضور یافته اند نیز هستیم. در این عزیمت معنوی، ۶۶ برادر و ۲۴ خواهر معیت خواهند گردید.     وی اضافه کرد: لازم به ذکر هست که در این کاروان علاوه بر دانشجوهای در خدمت اساتید و کارکنان دانشگاه بجنورد و علاوه بر این دانشجوهای فارغ التحصیل نیز هستیم.

شعبان پور تصریح نمود: با تلاش‌های انجام شده ۸ نفر از عزیزان با کمک هزینه‌ای که به طور قرعه کشی در مراسمات هیئت المهدی (عج) دریافت کرده اند، در راهپیمایی بزرگ حسینی حضور خواهند یافت و علاوه بر این کارهای زیادی انجام شد تا هزینه تمام شده برای هر فرد حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

جانشین ستاد اربعین دانشگاه بجنورد در ادامه روند این مراسم را تعریف کرد و اظهار کرد: مرز خارج شدن مهران هست و قصد داریم بر طبق برنامه ریزی‌های انجام شده دو شب در نجف، سه روز پیاده روی و سه شب هم در کربلا اقامت دارا باشیم و در روز نهم آبان ماه ماه به سمت ایران بازخواهیم گشت.

وی در انتهاء اظهار کرد: برای این عزیمت، چند نفر علاقه‌مند به امام حسین(ع) را کمک مالی کردیم تا بتوانند در این عزیمت ما را معیت کنند.

حسین جهانی، مسئول هیئت فاطمه الزهرای دانشگاه پیام نور بجنورد نیز در صحبت با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، ، اظهار کرد: سال کنونی برای پنجمین بار هیئت فاطمه الزهرای دانشگاه پیام نور کاروان خود را به عزیمت اربعین اعزام خواهد کرد. این کاروان در تاریخ شنبه، ۲۸ مهرماه، از ساعت ۲۲ و از سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور بدرقه خواهند گردید.

جهانی دنبال کرد: این هیئت نشان داده هست یک هیئت انقلابی هست و در همین راستا به طور پرشور مراسم پیاده روی اربعین را در متن برنامه‌های هیئت قرار دادیم. این کاروان یکی از بزرگترین کاروان‌های استان هست و تقاضا کنندگان زیادی دارد.

مسئول هیئت فاطمه الزهرای دانشگاه پیام نور بجنورد افزود: ما در این عزیمت سه روز در نجف اقامت داریم و مدت پیاده روی نیز ۴ روز مدنظر داشته شده هست و پس از آن ۲ روز در کربلا می باشیم و سر انجام ۱۱ آبان ماه به مقصد بجنورد خواهیم رسید.

وی در انتهاء اظهار کرد: در مجموع ۱۷۰ نفر را به این عزیمت اعزام خواهیم کرد. از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر خواهران می باشند که و حدود ۷۰ نفر نیز برادرهای می باشند. امید داریم بتوانیم عزیمت معنوی بسیار شایسته ای را برای محبان اهل بیت ایجاد کنیم.

لازم به ذکر هست، دانشجوهای دیگر دانشگاه‌ها نیز با این دو کاروان به کربلا خواهند رفت. دانشگاه‌هایی مثل علوم پزشکی، آزاد، علوم قرآنی و دیگر دانشگاه‌ها در این جمع سهیم می باشند.