منابع وابسته به وزارت حج عربستان سعودی از ضروری بودن استفاده از دستبند هوشمند برای بیش از یک میلیون حاجی در حج امسال خبر دادند. به گزارش شهرکریمه به نقل از شبکه روسیا الیوم، یکی از مسئولان سعودی اعلام کرد در جریان مراسم حج آتی بیش از یک میلیون دستبند هوشمند به حجاج کشورهای مختلف […]

منابع وابسته به وزارت حج عربستان سعودی از ضروری بودن استفاده از دستبند هوشمند برای بیش از یک میلیون حاجی در حج امسال خبر دادند.

به گزارش شهرکریمه به نقل از شبکه روسیا الیوم، یکی از مسئولان سعودی اعلام کرد در جریان مراسم حج آتی بیش از یک میلیون دستبند هوشمند به حجاج کشورهای مختلف تحویل داده خواهد شد تا بهتر شناسایی شوند.

 بر اساس این گزارش «عبدالله مرغلانی» معاون امور حج و عمره عربستان گفت: شمار حاجیان امسال به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می رسد که بدون اجابت شروط لازم نمی توانند وارد عربستان شوند.

 وی در ادامه تصریح کرد: به تمامی این حاجیان دستبندهایی هوشمند تحویل داده خواهد شد تا بدین صورت خدمات افزایش یابد و عبور و مرور آنها تسهیل شود. این دستبندهای هوشمند حاوی اطلاعات مهم فرد اعم از اسم، تابعیت و وضعیت سلامتی او است و برای راهنمایی و دادن خدمات بهتر استفاده خواهد شد.

 مقام مذکور این اقدامات را در راستای کمک به راهنمایی، اثبات هویت، ارائه خدمات به حجاج، محل اقامت آنها و در راستای حفظ و سلامتی جان حاجیان حج امسال خواند.

 این در شرایطی است که سعودی ها با کارشکنی های فراوان، حجاج ایرانی از این فریضه معنوی محروم کردند./