در جلسه هماهنگی تشریح برنامه‌های دهه کرامت بر موضوعات اعزام سفیران حرم، مشارکت مردم در برنامه‌های دهه کرامت، روان‌سازی ترافیک و ایجاد پارکینگ در مجاور حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأکید شد.

به گزارش شهر کریمه، محمد جهانگیر‌زاده معاون اجرایی حرم در جلسه هماهنگی دهه کرامت که با حضور آیت‌الله سعیدی در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: آنچه مقرر و بناشده است این بوده که در دهه کرامت برنامه‌ها در اول ذی‌القعده در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی آغاز شود.

وی اعزام سفیران آستان حضرت معصومه (س) در دهه کرامت را مدنظر قرار داد و افزود: اعزام سفیران حرم مطهر به ده استان ازجمله خراسان رضوی، فارس، اصفهان، یزد و سایر استان‌ها صورت می‌گیرد.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: هدف از اعزام سفیران به ده استان، دیدار با نمایندگان ولی‌فقیه، دیدار با خانواده شهدا و حضور در برنامه‌های دهه کرامت آنان است. ازجمله برنامه‌های دهه کرامت که در قم اجرا می‌شود حضور خادمین در امام زادگان استان قم، دیدار با خانواده شهدا و غبار رویی از مزار شهدا است.

اجرای بیش از ۸۰۰ فعالیت در قالب ۸۰ برنامه در دهه کرامت

جهانگیر زاده بیان کرد: بیش از ۸۰۰ فعالیت در قالب ۸۰ برنامه متنوع برای امسال در ایام دهه کرامت پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم به نحو احسنت این برنامه‌ها برگزار شود.

همچنین در این جلسه یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین با اشاره به اینکه حجم کار و فعالیت‌ها در دهه کرامت زیاد است، اظهار داشت: برای اینکه بدانیم در چه جایگاهی قرار گرفته‌ایم به همین خاطر پیشنهاد شد تا جلسه هماهنگی تشریح برنامه‌های دهه کرامت در محضر تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شود.

همچنین نیز صفر فلاحی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) در این جلسه از مشارکت مردم در برخی از برنامه‌های دهه کرامت خبر داد و اظهار داشت: همیشه در طول سال و در مناسبت‌های ویژه درخواست‌های زیادی از سوی مردم می‌شود که تقاضا دارند در برنامه‌های مختلف که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود حضور داشته باشند به همین دلیل محور این برنامه‌ها این است که از مردم کمک گرفته شود.

وی افزود: ازجمله برنامه‌هایی که در دهه کرامت برگزار خواهد شد ایستگاه کریمانه است که در این مجموعه محتوای فرهنگی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: سرود کرامت با آماده کردن گروه‌های گوناگون می‌تواند برنامه‌هایی را در این زمینه داشته باشد.

معتمدی نماینده شهرداری قم همچنین در این جلسه اظهار داشت: در حوزه فضاسازی شهری به‌غیراز حرم حضرت معصومه (س) در هر منطقه‌ای سه خیابان در نظر گرفته‌شده است که با این کار قصد داریم همه مجموعه شهر را درگیر ویژه‌برنامه دهه کرامت کنیم.

وی افزود: در مجموعه شهرداری با تمام قوا قصد داریم خدمات لازم را جهت ارائه هرچه بهتر برگزار شدن جشن دهه کرامت تدارک ببینم تا دهه کرامت باشکوه‌تر برگزار شود.

طوبی حجازی عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای شهر مانند گذشته برنامه‌های خود را دارد، گفت: شورای شهر در بخش‌های اجتماعی و خدمات فرهنگی برنامه‌های لازم را جهت باشکوه‌تر برگزار شدن فعالیت‌های دهه کرامت انجام خواهد داد. همچنین در بحث‌های استانی و خارج از استان آمادگی لازم را برای ارائه برنامه داریم.

دبیر کمیته امنیت ترافیک استان قم نیز اظهار داشت: با توجه به ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح که در روان‌سازی ترافیک انجام‌شده امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را به زائرین انجام دهیم.

وی با تأکید با اینکه درباره دهه کرامت آمادگی لازم را برای ارائه خدمت داریم، افزود: پارکینگ‌هایی را برای ایام دهه مبارکه کرامت تبیین کرده‌ایم، همچنین در این راستا شهرداری هم با توجه به قولی که داده یک پارکینگ دیگری را نیز در مجاور حرم اضافه خواهد کرد.

دبیر کمیته امنیت ترافیک استان قم کمبود پارکینگ را مدنظر قرارداد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در مناسبت‌ها وجود دارد تهیه پارکینگ برای زائران است که امیدواریم این مشکل را شهرداری با توجه به قول‌هایی که داده است حل کند.