[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، ابتدای داستان از حضور نیروهای آمریکایی در عراق شروع می‌شود، ریشه همه مشکلات منطقه از همین نقطه است. اما حمله هوایی آمریکا به مقر حشدالشعبی و شهادت تعداد زیادی از نیروهای انقلابی حشد باعث شد تا خون مردم عراق به جوش بیاید. این آغاز یک دوره دو هفته‌ای […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، ابتدای داستان از حضور نیروهای آمریکایی در عراق شروع می‌شود، ریشه همه مشکلات منطقه از همین نقطه است. اما حمله هوایی آمریکا به مقر حشدالشعبی و شهادت تعداد زیادی از نیروهای انقلابی حشد باعث شد تا خون مردم عراق به جوش بیاید.

این آغاز یک دوره دو هفته‌ای پر تنش در میان ملت‌های مختلف در غرب آسیا شد و وقاحت آمریکایی‌ها همزمان با شهادت سردار قاسم سلیمانی به اوج خود رسید و اصابت مصیبت به هواپیمای اوکراینی داغ مردم را بیش از گذشته تازه کرد.

در مجموع این اتفاقات ابتدا شبکه‌های اجتماعی به استقبال اتفاقات آمدند، سپس خبرگزاری‌ها به صف شدند، سرانجام تلویزیون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای خط تهاجمی و تدافعی خود را برای یک نبرد جدی ایجاد کردند و سکوت چند ساعته آنها با یک شروع سنگین همراه بود.

 

بی اخلاقی رسانه‌‌های معاند آشکارتر از همیشه

جنگ روایت یکی از درگیری‌هایی است که رسانه‌های داخلی با جریان معاند دارند و بی بی سی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال و … تمام تلاش خود را دارند تا یک روایت همه جانبه از اتفاقات مختلف ارائه کنند. کارشناس حقوقی، سیاسی، اقتصادی حاضر می‌شوند تا در هیچ بخشی شبهه افکنی خالی نباشد.

 

لشکر سایبری دشمن در خط مقدم

جمعه صبح از همان ابتدای اعلام رسمی شهادت سردار اسلام، لشکر سایبری عربستان شروع کننده بود و گردان ۸۲۰۰ اسرائیل نیز در ادامه به دنبال داغ کردن خبر علیه سردار سلیمانی بودند و اساسا شبهه‌پراکنی و توهین خط تعلیق ابتدایی این رسانه‌ها بود.

خط دوم از بعدازظهر جمعه آغاز شد که خوشحالی‌هایی را به تصویر می‌کشیدند تا تصویرسازی نادرستی از فضای اجتماعی مردم را به صحنه معرکه بیاورند و در این میان شبکه ایران اینترنشنال با حضور علی افشاری در برنامه ابتدایی خود به صورت کامل خط حرکتی خود را توضیح داد.

سانسور تشییع باشکوه مردم ایران

ایران اینترنشنال، تیم‌های سایبری عربستان و اسرائیل اخبار تشییع سردار شهید را به شدت سانسور کردند و خط توهین را پیش بردند. البته نقطه جالب این بود که شبکه من و تو نیز تغییر ماموریت داده و به یک شبکه کاملا سیاسی تغییر هویت پیدا کرد و همان خط رسانه‌های آمریکایی را با خود برد. البته شباهت من و تو با ایران اینترنشنال برای همه تعجب برانگیز بود.

 

بی اخلاقی رسانه‌‌های معاند آشکارتر از همیشه

درباره هواپیمای اوکراینی سوالات زیادی مطرح است، از جمله انحراف پرواز، پرکردن بیش از اندازه مخزن سوخت هواپیما، نقص فنی و عدم تایید طرف ایرانی و … هنوز بی پاسخ مانده است اما آن سوی میدان رسانه‌های معاند بدون شاهد و بررسی علمی در حال خیال‌پردازی درباره اتفاقاتی هستند که کیلومترها از آن فاصله دارند.

 

اما بی بی سی نتوانست این حجم زیاد از حضور هموطنان عزیز در تشییع سردار سلیمانی را پوشش ندهد ولی دست به تخریب زد و مردم را متهم به یک بیماری روانی به نام سندرم استکهلم کرد که در این سندرم، قربانی از قاتل خویش دفاع می‌کند.

خط توهین پایانی نداشت تا اینکه شنبه صبح خبر خطای انسانی در سقوط هواپیمای اوکراینی به صورت رسمی اطلاع رسانی شد. شوک در میان مردم جدی است و همه به دنبال پاسخ به سوالات فراوانشان هستند تا اینکه سردار حاجی زاده در رسانه ملی حاضر می‌شود.

نقاب از چهره برکندن اصلاحات

خوراک برای رسانه‌های ضد انقلاب مهیا گشت و فرصتی شد تا از داغ خانواده‌های مصیبت‌زده جریان سیاسی ایجاد شود و اوج بداخلاقی زمانی است که پوشش ناصحیح و جهت‌دار برای انحراف افکار عمومی مهندسی‌ شده شکل پیدا کرد و کل جریان در زمین بازی دشمن قرار گرفت.

نکته جالب پخش کلیپ‌های مشکوک از سقوط هواپیما توسط رسانه‌های فارسی زبان معاند بود که شب قبل از بیانیه ستاد مشترک منتشر شد و بمباران رسانه‌ای از صبح همان روز به صورت جدی آغاز شد. مهمترین محور عملیاتی رسانه‌ها حمله به سپاه بود.

جالب اینجاست که کلیدواژه وحدت ملی مهمترین خواسته جریان اصلاحات در ایام شهادت سردار سلیمانی بود اما از صبح شنبه دوباره پرچم مقابله بلند شد و به پوشش جریان معاند پرداختند. مهمترین موضع‌گیری از جانب آشنا بود که بعد از صحبت‌های سردار حاجی زاده با یک توئیت اعلام کرد که آیا از پاسخ قانع شدید، البته پاسخ حداکثری بله بود که تیرشان به سنگ خورد.

جریان انقلابی با تبیین مسئله و از سوی دیگر حضور به موقع و آگاهانه مسئولین قم، همدان و چند شهر دیگر در منزل بازماندگان سانحه هوایی سبب شد تا موج‌سواری معاندین نتواند راه به جایی بگیرد. البته ناگفته پیداست که تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر دیشب و امروز برای جهت دهی و داغ نگاه داشتن موضوع بود که باز هم به سردی رفت. /۸۸۲/ ۷۰۳/

مهدی کمالی

[ad_2]