×
×

تأمین سعادت بشر در سایه عبودیت الهی؛ هدف نهایی رسالت انبیاء

  • کد نوشته: 34177
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در سخنرانی شب ششم محرم خود با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: هر قیامی بر اساس اهداف و ارکانی به وجود می­ آید و یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) خرافه زادایی و […]

    تأمین سعادت بشر در سایه عبودیت الهی؛ هدف نهایی رسالت انبیاء
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در سخنرانی شب ششم محرم خود با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: هر قیامی بر اساس اهداف و ارکانی به وجود می­ آید و یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) خرافه زادایی و جلوگیری از انحطاط امت اسلامی بوده است.

    وی با بیان اینکه هدف کلی خلقت، عبودیت الهی بوده است، گفت: هدف نهایی هر قیام دینی اقامه صلاه، زکاه و جاری ساختن عبودیت الهی در جامعه بوده است؛ اما این هدف در سایه مبارزه با ظلم، گسترش علم و تعلیم و تربیت تحقق خواهد یافت.

    حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک بیان کرد: بر اساس آیات قرآن حکومت برای صالحان باقی خواهد ماند و در آن زمان عدالت و قسط بر روی زمین جاری می شود همانگونه قبل از آن ظلم و جور پر شده بود.

    عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) هدف نهایی رسالت انبیاء را تأمین سعادت بشر در سایه عبودیت الهی دانست و گفت: حضرت ابراهیم(ع) پس از امتحان های فراوان و سربلندی در آزمون ذبح عظیم به مقام امامت جامعه خود انتخاب شد تا مردم را از گمراهی ها نجات دهد و از طریق عبودت الهی به سعادت برسانند.

    وی با بیان اینکه اهداف و آرمان های قیام سیدالشهدا و ظهور امام زمان(عج) مشترک است، گفت: همانگونه که عدالت خواهی از آرمان های قیام امام حسین(ع) بوده است و در زمان ظهور نیز زمینه های برپایی عدالت اجتماعی به وجود خواهد آمد.

     حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با اشاره به اینکه برخی برای کسب مقام و ثروت با قیام های اسلامی همراه شده بودند، گفت: برخی برای به دست آوردن مطامع دنیوی همراه کاروان سید الشهدا شده بودند، اما زمانی امام حسین(ع) اجازه و رخصت برای جدایی داد، نا اهلان از این کاروان جدا شدند و تنها ۷۲ یار با وفا و واقعی برای سیدالشهدا باقی ماند.

    استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (ع) بر معرفت افزایی عزاداران حسینی تأکید و بیان کرد:باید عزاداران و هیأتی ها با اهداف و آرمان های امام حسین(ع) آشنا شوند  و در تحقق این اهداف در زندگی خود تلاش کنند./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.