حسین زنجیرانی فراهانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع ۲۶ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در قم که ۸۰ میلیون تومان آورده خود را تکمیل کرده‌اند، تاکنون ۱۸ هزار متقاضی به پیمانکار متصل شدند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاشیم تا پایان خردادماه ۸ هزار نفر باقی ماندهد به پیمانکاران وصل شوند.

به گزارش شهرکریمه حسین زنجیرانی فراهانی در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه مسکن، ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در تعهد استان است که تاکنون حدود نیمی از متقاضیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی جانمایی شدند و بخشی دیگر از این تعداد در اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات صاحب خانه‌های ویلایی می‌شوند و باقی مانده این سهم در بخش خودمالکین و شهر‌های دیگر استان خواهد بود.

وی در خصوص متقاضیانی که آورده خود را در موعد مقرر تکمیل نکرده‌اند و متقاضیانی که در مرحله تایید نهایی هستند، اما تاکنون پیامک واریز برایشان ارسال نشده‌ است، گفت: این متقاضیان در اراضی طایقان، اسلام آباد قنوات و شهرک جدید پرنیان جانمایی خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: به‌زودی بخشی از متقاضیان به طرح‌های ویلایی‌ساز در اراضی اسلام آباد قنوات و طایقان متصل خواهند شد و پس از آن روند عملیات آماده‌سازی و ساخت واحد‌های یک طبقه حیاط‌دار به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه کلان‌شهر‌ها از جمله شهر قم با توجه به سیاست‌گذاری اسناد بالادستی مبنی بر رویکرد تمرکززدایی، نیازمند شهرک جدید است، گفت: مطالعات ایجاد شهرک جدید پرنیان در جاده قم به نیزار در گذشته انجام شده‌ است و امیدواریم با تأمین زیرساخت‌های شغلی و حمل و نقلی، در آینده نزدیک روند ساخت و تأسیس یک شهرک جدید تمام عیار برای همشهریان قمی فراهم شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم با تاکید بر اینکه در حوزه راه و مسکن طرح‌های بزرگ و متعددی در استان وجود دارد که تلاش این اداره کل تسریع در تکمیل آن‌ها است، افزود: در حوزه راه در محور قم به نیزار و محور پردیسان به ورجان دو طرح بزرگ راه‌سازی وجود دارد که با سرعت و پیشرفت مناسب در حال ساخت است و با تزریق اعتبارات مورد نیاز این روند شتاب می‌گیرد.