×
×

تاکید مسئولین شهر قم بر توسعه صنعت گردشگری به عنوان اولویت اقتصادی نخست استان

  • کد نوشته: 12023
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، بیستمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی، مهرداد غضنفری معاون سازگاری امور اقتصادی و مراجع انسانی استانداری شهر قم و جمعی از مسئولان […]

    تاکید مسئولین شهر قم بر توسعه صنعت گردشگری به عنوان اولویت اقتصادی نخست استان
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، بیستمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی، مهرداد غضنفری معاون سازگاری امور اقتصادی و مراجع انسانی استانداری شهر قم و جمعی از مسئولان دستگاه های دولتی در سالن نشست ها استانداری برگزار گردید.

    در این جلسه، نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بعضی از خصوصیات ذاتی و طبیعی استان شهر قم گفت: ازجمله خصوصیات ذاتی استان شهر قم مساله خشکی و کم آبی بوده که علت می گردد تا مسئولان در توسعه و رونق بخش کشاورزی تدابیر و راهکاری سازگار با اقلیم استان را دنبال کنند.

    اصلاح الگوی کشت و توسعه گلخانه ای اولویت موضوع کشاورزی شهر قم است

    حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور با اهتمام بر اهمیت و اولویت توسعه کشت گلخانه ای در استان شهر قم اضافه کرد: در شرایط کم آبی و خشکی ذاتی شهر شهر قم باید در پی راه های جایگزینی در تولید فرآورده ها کشاورزی باشیم که در این زمینه توسعه کشت گلخانه ای و اصلاح الگوی کشت از اهمیت و برجستگی های مخصوصی بهره مند است.

    وی با اشاره به مساله تغییر کاربری زمین های و عارضه ها تعیین شده در این زمینه ابراز کرد: یکی از مشکلات کلیدی توسعه کشت گلخانه ای مساله تغییر زمین های کشاورزی و صنعتی به گلخانه بوده که باید در این چنین مسائل نگاه آسان سازی گرایانه ای را نسبت به توسعه کشت گلخانه ای داشت.

    نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی دنبال کرد: در حال حاضر گازرسانی و عرضه خدماتی مثل برق و آب ازجمله مهمترین دغدغه های سرمایه گذاری در بخش گلخانه بوده که لازم است تا با تدابیر و تعاملات صورت گرفته مانع از توقف و رکود توسعه گلخانه ها در شهر قم گردید.

    ذوالنور با اهتمام بر لزوم پشتیبانی از توسعه صنعت گردشگری در استان شهر قم دنبال کرد: توسعه صنعت گردشگری به عنوان اولویت نخست استان در موضوع توسعه اقتصادی و نقش مخصوص آن در اشتغال و تولید شهر قم باید باقدرت و همت بالایی ادامه داشته باشد.

    صنعت گردشگری سیاست نخست توسعه اقتصادی شهر قم است

    ریاست اتاق بازرگانی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره مصوبه متناظر به شهرداری برای صادر کردن مجوزهای موردنیاز برای استفاده از فعالین حوزه فناوری اطلاعات ازملک های کاربری مسکونی ابراز کرد: به سبب مسائل مالی و رویکرد اقتصادی شهرداری تاحالا این نهاد هیچ گونه فعالیت خاصی برای صادر کردن مجوزهای لازم انجام نداده است.

    ابوالفضل خاکی با انتقاد از عدم عرضه مجوز برای فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات توسط شرکت شهرک های صنعتی شهر قم در شهرک آی تی تصریح کرد: در کمال تأسف شرکت شهرک های صنعتی استان شهر قم در این زمینه هیچ گونه اقدامی انجام نداده و علت آن را نیز مشکلات بازرسی و مسائل حقوقی با اداره کل راه و شهرسازی اعلام نموده است.

    ریاست اتاق بازرگانی شهر قم با بیان سیاست و الویت استان شهر قم در توسعه صنعت گردشگری ابراز کرد: توسعه گردشگری به عنوان رویکرد نخست اقتصادی استان انتخاب شده در نتیجه لازم بوده تا اداره کل مالیاتی استان از بعضی حجم های قانونی برای توسعه و رونق این بخش استفاده نماید.

    واگذاری زمین های شهرک شهاب و آی تی به فعالین حوزه فناوری اطلاعات بلامانع است

    ریاست سازمان برنامه وبودجه استان شهر قم نیز در قسمتی از این جلسه، با قانونی دانستن واگذاری زمین های شهرک شهاب و آی تی به فعالین حوزه فناوری اطلاعات عنوان نمود: برای واگذاری زمین های در شهرک شهاب و شهرک آی تی سی به فعالین حوزه فناوری اطلاعات مستندات قانونی و ملی وجود داشته و احتیاج به صادر کردن مجوزهای ثانویه از شورای برنامه ریزی استان نیست.

    سید حسن رضوی گفته بود: سازمان بازرسی استان برای حذف هرگونه ابهام و مشکل در واگذاری زمین های شهرک شهاب و شهرک آی تی سی صادر کردن مجوز از شورای برنامه ریزی استان را درخواست کرده در حالتی ازنظر قانونی برای واگذاری زمین های قوانین بالادستی و

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.