به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، روزی مردی برای سخنرانی به جمعی دعوت شده بود. وقتی شروع به صحبت کرد، اول از همه لب به اعتراض گشود که چرا دیوارها و پرده های سالن این همه کثیف است؟ چرا مدعوین به نظافت و پاکیزگی اهمیت نمی دهند و با لباسهای کثیف وارد این جلسه شده […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، روزی مردی برای سخنرانی به جمعی دعوت شده بود. وقتی شروع به صحبت کرد، اول از همه لب به اعتراض گشود که چرا دیوارها و پرده های سالن این همه کثیف است؟ چرا مدعوین به نظافت و پاکیزگی اهمیت نمی دهند و با لباسهای کثیف وارد این جلسه شده اند؟ همه حضار از این سخنان تعجب کرده بودند و البته متوجه نمی‌شدند که چرا آن سخنران چنین حرفهایی می‌زند. ناگهان یکی از حضار که از همه حضار به فرد سخنران نزدیکتر بود بلند شد و کاغذی به فرد سخنران داد. روی آن کاغذ نوشته بود لطفا عینک خود را تمیز کنید!

بله، گاهی ما با عینکی دنیا را نگاه میکنیم که واقعیت را جور دیگری به ما نشان می‌دهد.  وای از آن زمان که کسی همه دنیا را با عینک کثیف خود ببیند و تصور کند حقیقت آن چیزی است که می‌بیند.

اخیرا فیلمی از خانم فائزه هاشمی در فضای مجازی منتشر شده است که وی در خلال گفتگو با فردی، ناگهان ادعا میکند «پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله اموال حضرت خدیجه سلام الله علیها را حرام (حیف و میل) کرده است زیرا او تاجر نبوده و فقط پیامبری میکرده است.»

از لحن سخن خانم هاشمی که نام مبارک رسول خدا و همسر گرامی ایشان را بدون هیچ احترامی به زبان آورده میگذریم. او با این شیوه تنها ادب و ایمان خود را به نمایش گذاشته است.

اما آنچه برای ما مهم است محتوای سخنش بوده. اگر خانم هاشمی کمی تاریخ خوانده بود متوجه میشد که رسول گرامی اسلام که به امین شهرت یافته بود، پیش از نبوت، از تجّار معروف و امانت داری بوده است که حضرت خدیجه اموال و مال التجاره اش را، نه برای پیامبری اش بلکه برای امانتداری و قدرت تجاری اش، به او می­سپرد و امین مکه هر بار با سودی پاک و فراوان، سربلند از سفر تجاری بازمیگشت. آنچه در کتابهای تاریخی آمده است این است که حتی پیامبر در سفرهای تجاری، بیش از سایر تجار سود می­کرد و غلام حضرت خدیجه علت این سود را نظم در کارها، حسابرسی و عقل و درایت فراوان در تجارت میدانست. (تاریخ اسلام از آغاز تا هجرت، ص ۶۸ و ۶۹؛ الطبقات الکبیر، فارسی، ج ۱، ۱۱۸ و ۱۱۹) شاید ازدواج حضرت خدیجه جوان با پسر عبدالله و آمنه که پیش از پیامبری او انجام شده نیز برای همین خصال نیکو بوده است.

پس چطور خانم هاشمی با لحنی به دور از ادب و گفتاری غیر علمی و بدون تحقیق، ادعا می‌کند پیامبر (ص) تاجر نبوده و اموال حضرت خدیجه را نابود کرده است؟!!!

جواب این سئوال سراسر شگفتی و تعجب، در همان عینک کثیفی است که دختر هاشمی رفسنجانی به چشمانش زده است.

او به عنوان زنی ثروتمند و شاید یکی از ثروتمندترین زنان و مردان ایران (که البته چندان روشن نیست این همه ثروت از کدام تجارتخانه بدست آمده است!) ثروت را برای تجارت، تجارت را برای سود و البته سود را برای ثروت میخواهد و در این دور باطل گرفتار شده است. بنابراین حق دارد هرگز متوجه نشود که حضرت خدیجه و امین تجاری اش حضرت محمد (ص) تاجران خوبی بودند ولی سود تجارت را برای خدمت به خلق خدا میخواستند نه ثروت اندوزی حریصانه و بی مصرف.

برای همین نگاه بود که خدا به مالشان برکت و به تجارتشان سود فراوان داده بود و آنها نیز در زمان لازم ثروت خود را به کمک مسلمانانی آوردند که در تحریم شعب ابیطالب گرفتار شده بودند.

اما وقتی با عینک کثیف زراندوزی و سرمایه داری نگاه کنی نه حاضری خودت در دوران سخت تحریمها در کنار مردم بایستی نه از خودگذشتگی و فداکاری حضرت خدیجه سلام الله علیها را میفهمی و نه حتی یک عبارت ساده تاریخی در مورد خاتم النبیین، محمد امین (ص) را میتوانی درست متوجه شوی: اینکه پیامبر اسلام بهترین تاجری بود که مکه و حتی جهان به خود دیده است؛ زیرا او با مال التجاره همسرش هم ثروت دنیایش را چندین برابر کرد و هم با هزینه کرد آن سودهای فراوان و بابرکت در راه خدا، هم دنیای امروز من و شما را به نور اسلام معطر کرد و هم کاخی بی بدیل برای همسرش در بهشت بنا نمود. و چه تجارتی پر سودتر از این؟

محمدحسین پیشاهنگ

[ad_2]

منبع
[email protected]