قهرمانان ورزشی سال ۱۳۹۴ استان قم طی مراسمی همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) توسط جمعی از مسؤولان استانی و ملی تقدیر شدند. به گزارش شهرکریمه آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی سال ۱۳۹۴ استان قم امشب با حضور جمعی از مسؤولان ملی و استانی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد. در ابتدای این مراسم […]

قهرمانان ورزشی سال ۱۳۹۴ استان قم طی مراسمی همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) توسط جمعی از مسؤولان استانی و ملی تقدیر شدند.

به گزارش شهرکریمه آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی سال ۱۳۹۴ استان قم امشب با حضور جمعی از مسؤولان ملی و استانی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم طی سخنانی از بهره‌برداری ۶ زمین ورزشی در مجموعه شهدای حرم و سالن‌های ورزشی روستای قمرود و امام‌زاده ابراهیم(ع) یاد کرد و گفت: در راستای تحقق اصل ۴۴ مبنی بر واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی نزدیک به ۶۷ مکان شناسایی و ۶۱ واحد به بخش خصوصی واگذار شده است.

حسن عابدی خاطرنشان کرد: در سال جاری با توصیه‌های استاندار قم در جلسات مختلف، نزدیک به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی جذب شده است و جذب سهم دستگاه‌های اجرایی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی هم دنبال می‌شود.

همچنین معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم پاداش مادی نفر نخست مسابقات ۳۰۰ سکه، نفر دوم ۲۰۰ سکه و نفر سوم ۱۲۰ سکه تعیین شده است و علاوه بر پرداخت ۱۰ میلیون تومان هدیه نقدی، با مشارکت وزارت مسکن این افراد در شهرهای جدیدالاحداث از ۷۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان تخفیف برخوردار بوده و همچنین بر اساس مصوبه دولت قهرمانان المپیک، پاره المپیک، جهانی و آسیایی بدون آزمون استخدامی در دستگاه‌های اجرایی استخدام می‌شوند.

غلامرضا شعبانی‌بهار با تاکید بر اینکه مسؤولان استانی باید نسبت به جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به بخش ورزش و جوانان نگاه ویژه داشته باشند، گفت: امیدواریم حمایت مسؤولان ارشد نظام از مسؤولان اجرایی سبب توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در کشور شود.

در پایان این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت و استفاده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یکی از راهکارهای رفع مشکلات حوزه ورزش دانست و عنوان کرد: استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش همگانی مورد توجه مجلس قرار می‌گیرد و بخش‌های تاثیرگذار در سرمایه‌گذاری باید سرمایه‌گذاران را به بخش ورزش هدایت کنند.

علی لاریجانی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید امکانات ورزشی را در اختیار ورزشکاران و بخش خصوصی قرار دهد تا بستر حضور مردم در بخش ورزش کشور فراهم شود، این امر بسترهای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی را فراهم‌سازی می‌کند.

تجلیل از داوران برتر رشته‌های ورزشی، اجرای سرود توسط سعید سلیمانی، رونمایی از سرود ویژه قهرمانان قم، حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی از حاشیه‌های این مراسم بوده است.

منبع: فارس