غلامحسین شافعی ریاست اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمادگی بخش خصوصی در مورد تحریم‌ها، اظهار کرد: تحریم‌ها منحصرا می‌توانند سرعت حرکت در اقتصاد را کاهش دهند و اینکه بخواهیم همه مسائل و مشکلات را به تحریم‌ها نسبت دهیم تفکری اشتباه هست. زیادتر بخوانید: رشد ۱۱ […]

تحریم‌ها تأثیری بر اقتصاد کشور نداردغلامحسین شافعی ریاست اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمادگی بخش خصوصی در مورد تحریم‌ها، اظهار کرد: تحریم‌ها منحصرا می‌توانند سرعت حرکت در اقتصاد را کاهش دهند و اینکه بخواهیم همه مسائل و مشکلات را به تحریم‌ها نسبت دهیم تفکری اشتباه هست.

زیادتر بخوانید: رشد ۱۱ درصدی بودجه عمومی دولت نسبت به سال گذشته

شافعی با بیان اینکه مشکلات اساسی در اقتصاد، مشروط به فقدان استراتژیک مدون در کشور هست، تصریح نمود: کوشش شده زیادی از ابزار‌های اقتصادی در کشور را مورد هدف قرار دهیم که البته باید اغراض آن مشخص گردد.

ریاست اتاق ایران، با اشاره به طرح‌های نیمه تمام اظهار کرد: این طرح‌ها باید با همکاری بخش خصوصی صورت پذیرد که البته مسائل و مشکلات زیادی بر سر اشتراک بخش خصوصی و دولت وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده و دیدگاه خوب دولت، زیادی از مشکلات پیش رو برداشته شده هست.

شافعی، با بیان اینکه کمیته‌ای برای طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور متشکل هست، تصریح نمود: با همکاری بخش خصوصی و دولتی کارهای تازه ای برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام برداشته شده هست و امید داریم توفیفات خوبی در این امر صورت گیرد.

این مقام مسئول، با اهتمام بر اینکه مشکلات در طرح‌های نیمه تمام به دست کم دست یافته هست، تصریح نمود: دولت و بخش خصوصی این آمادگی را دارند که طرح‌های نیمه تمام را اجرایی کنند. 

وی با بیان اینکه در استفاده کالای ایرانی