– خبر ها استانها – حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان گفت: برای اصلاح جامعه باید به سراغ کودکان و نوجوانان رفت. برای اینکه اصلاح جامعه به نتیجه های مثبتی در دوره کوتاه‌مدت داشته و تأثیرات عمیقی نیز […]

– خبر ها استانها –

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان گفت: برای اصلاح جامعه باید به سراغ کودکان و نوجوانان رفت. برای اینکه اصلاح جامعه به نتیجه های مثبتی در دوره کوتاه‌مدت داشته و تأثیرات عمیقی نیز بر جامعه بگذارد راهی جز رفتن به سراغ کودکان و نوجوانان نیست.

نویسنده کتاب کودک و نوجوان عنوان نمود: اهتمام روایات اسلامی بر اثرگذاری آداب تربیت در دوره کودکی نشان از ارزش این دوره از زندگی آدم هست، تأثیراتی که آدم در دوره کودکی می‌پذیرد تا ابد در وجود فرد باقی می‌ماند.

حیدری احمدی با انتقاد از توجه اندک حوزه، آموزش و پرورش و رسانه بر تربیت کودکان افزود: متأسفانه‌های ارگان‌های یادشده ارزش بسیار اندکی به مساله تربیت کودکان دارند، تعداد ناشرانی نیز که در راستای کودک به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند بسیار اندک بوده و اغلب ناشران حوزه کودک در موضوع ترجمه آثار غربی و آثار تکراری فعال می باشند.

نمایشگاه بزرگ کتاب در یاسوج برگزار می‌شودهر ساله بیشتر از ۳۰ کتاب دفاع مقدس در قزوین پرده برداری می‌شودفروش ۴۰ میلیارد تومانی نمایشگاه‌های کتاب استانی

نویسنده کتاب کودک و نوجوان تصریح نمود: واقعیت این هست کتاب‌های دینی مدرسه ها و هدیه‌های آسمانی محصلین پاسخگوی تمام سؤالات و ابهامات کودکان و نوجوانان نبوده و هرروز نیز بر دامنه شبهات و سؤالات دینی محصلین افزوده می‌شود.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در مساله تربیت کودک، افزود: شایسته هست حوزه‌های علمیه یکی از مخاطب های خود در مسائل معرفتی، عقلی و دینی را به کودکان اختصاص داده و کتاب‌هایی برای پاسخگویی و برطرف شبهه از کودکان و نوجوانان تدوین کنند.

نویسنده کتاب کودک و نوجوان ابراز کرد: مجموعه‌های تبلیغی باید مخاطب کودک را نیز در برنامه‌های خود قرار دهند، برپایی نمایشگاه کتاب کودک در شهر قم بدون همکاری نهادهای متولی مثل تعلیم پرورش خروجی نخواهد داشت، تعلیم پرورش حاضر نیست مقدمات حضور محصلین در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان شهر قم را مهیا کند.