×
×

تشکیل انجمن تولید کنندگان و فروشندگان اسباب بازی اتفاق ارزشمندی هست

  • کد نوشته: 12438
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه ای«چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی»با حضور حسین ربانی غریبی ریاست جشنواره و معاون تولید محور ، محسن حموله دبیر رخداد و حامد رهنما مدیرکل ارتباطات عمومی و اومور بین الملل صبح امروز در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری برگزار […]

    تشکیل انجمن تولید کنندگان و فروشندگان اسباب بازی اتفاق ارزشمندی هست
  • تشکیل انجمن تولید کنندگان و فروشندگان اسباب بازی اتفاق ارزشمندی استبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه ای«چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی»با حضور حسین ربانی غریبی ریاست جشنواره و معاون تولید محور ، محسن حموله دبیر رخداد و حامد رهنما مدیرکل ارتباطات عمومی و اومور بین الملل صبح امروز در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری برگزار گردید.

    حامد رهنما مدیرکل ارتباطات عمومی و امور بین الملل در اوائل نشست اظهار کرد:این جشنواره یکی از مهمترین جشنواره های محور و کشور محسوب می گردد به همین علت نشست ها سیاست گذاری و برنامه ریزی از ماه های گذشته آغاز شده هست.

    ربانی اظهار کرد: هدف کلیدی این جشنواره گردهمایی چهره به چهره فعالین زنجیره اسباب بازی در کشور هست. اگر اسباب بازی را یک کالای فرهنگی بدانیم توان نداریم آن را به عنوان یک ماده خوراکی استفاده نشده، تمام شده فرض کنیم چون که باید کالا به خانواده برسد و توسط کودکان استفاده گردد.

    وی با بیان اینکه مهمترین مخاطب در چهارمین دوره مهمترین رخداد کشور خانواده های ایرانی هستند،گفت: این جشنواره چند هدف ضمنی دارد. اول آنکه فعالین عرصه اسباب بازی در طول جشنواره با یکدیگر در رابطه باشند. هدف دیگر نمایش تولیدات داخلی این عرصه هست؛ اگر کم و کاستی هم وجود دارد باید فعالین این عرصه آن را تحلیل کرده و حجم ها را افزایش دهند.

    ربانی با بیان اغراض دیگر دنبال کرد: هدف بعدی مخاطبانی هستند که دغدغه خرید کالای ایرانی را دارند. این برنامه ریزی انجام شده و مردم توان دارند با حضور در این جشنواره کالای موردنظرشان را خریداری کنند. هدف بعدی بررسی تخصصی و عمومی کالا ها هست که با توجه به فروش، در انتهای جشنواره تشخیص می دهیم کدام کالا خوب تر بوده هست.

    ریاست جشنواره اظهار کرد: ما از مسئولان صنعت، معدن و تجارت کشور به این سبب که صنعت اسباب بازی احتیاج به پشتیبانی دارد و باید فضای زیرساخت برای پشتیبانی و تسهیلات ایجاد گردد، علاوه بر این از مسئولان وزارت کار به این سبب که اسباب بازی به عنوان یک محصول در تشکیل شخصیت کودکان و نوجوانان نقش دارد و آینده کشور توسط آنان ساخته می گردد دعوت می کنیم.

    ربانی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس و کمیسیون های فرهنگی به این سبب که حوزه سیاست گذاری و قانون گذاری در حوزه اسباب بازی باید شکل بگیرد، دعوت می کنیم،گفت:دغدغه های جدی این عرصه  از حوزه سیاست مالی و اقتصادی اداره مالیات و گمرک و حوزه تعرفه واردات هست که مسئولین حوزه سیاست گذاری باید، سیاست گذاری بهتری برای پشتیبانی از این صنعت ایجاد کنند.

    وی دنبال کرد: یکی دیگر از دغدعه‌ها فاصله بین توزیع کنندگان و تولیدکنندگان هست. این فاصله موجب می‌شود تولید کنندگان نتوانند درست بهره ببرند. مسئولان صنعت بانکداری کشور برای اینکه بتوانند از این صنعت تولیدی استفاده نمایند باید ظرفیت‌های متفاوت را مورد پشتیبانی قرار گیرد.

    حموله در ادامه این نشست اظهار کرد: محور پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرساله برنامه‌های خود را بررسی می‌کند. پس از جشنواره سوم دو اتفاق خوب اتفاق افتاد. در حوزه صنعت اسباب بازی دو انجمن تولید کنندگان و فروشندگان اسباب بازی فعال گردید که با توجه به اینکه اسباب بازی اتحادیه مستقل ندارد کار ارزشمندی هست.

    وی اضافه کرد: مجوز انجمن تولید کنندگان کشوری هست و در حال عضو گیری از تمام تولیدکنندگان کشوری هست. اتفاق بعدی که اتفاق افتاد ما در جشنواره چهارم از انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی در کار‌های تخصصی استفاده می‌کنیم. آقای رجبی به عنوان مسئول نمایشگاه تخصصی، آقای حامد تاملی مسئول نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، دکتر مهدی زاده مسئول کمیته علمی در جشنواره سال کنونی حاضر هستند.

    حموله دنبال کرد: جشنواره کمیته‌های دیگری نیز دارد. کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات عمومی آقای رهنما، کمیته اجرایی و پشتیبانی آقای سلیمانی هستند. دو مشاور نیز داریم که عضو انجمن تولید کنندگان هستند.

    تولیدکنندگان اسباب بازی سال کنونی در جشنواره  نقش دارند و کمک می‌کنند جشنواره خوبی دارا باشیم و مسیر متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.

    حموله اظهار کرد: سالهای گذشته نمایشگاه منحصرا فروش اسباب بازی بود و کسانی که غرفه رزرو می کردند می توانستند محصولاتشان را به فروش برسانند اما سال کنونی نمایشگاه تخصصی صنعت اسباب بازی را داریم چون که اسباب بازی به عنوان ابزاری تاثیر گذار در فاز رشد کودک و نوجوان هست.

    وی اضافه کرد:رابطه میان نهادهای دولتی و غیردولتی مربوط با حوزه اسباب بازی، معرفی اسباب بازی های موثر در رشد ذهنی و جسمی کودکان، عرضه دستاوردهای اسباب بازی های تولید ایرانی و فرهنگ انتخاب درست اسباب بازی در این جشنواره من جمله محورهای با اهمیت آن هست.

    حموله اضافه کرد: با وجود اینکه مخاطب های کلیدی جشنواره کودکان و خانواده هایشان هستند اما ما از طراحان و تولید کنندگان و سرمایه گذاران و همه فعالین حوزه اسباب بازی، مسئولین سازمان های دولتی و غیردولتی، دانشگاه ها، پژوهشکده ها، برنامه ریزان محتوای آمورشی و کتاب های درسی، مسئولان مدرسه ها، آموزگاران مدرسه ها را هم دعوت نمودیم.

    ..

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.