×
×

تغییر خاصی در وضعیت وانت بارهای سد معبر کننده قم به وجود نیامده است

  • کد نوشته: 1445
  • عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر تداوم معضل وانت بارهای میوه فروش در هسته مرکزی شهر قم، گفت: قرار بود در این زمینه شاهد تحولات و بهبود شرایط و اوضاع باشیم ولی هنوز تغییر خاصی در وضعیت این معضل نمی بینیم. به گزارش شهرکریمه، محمود مسگری عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور […]

    تغییر خاصی در وضعیت وانت بارهای سد معبر کننده قم به وجود نیامده است
  • عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر تداوم معضل وانت بارهای میوه فروش در هسته مرکزی شهر قم، گفت: قرار بود در این زمینه شاهد تحولات و بهبود شرایط و اوضاع باشیم ولی هنوز تغییر خاصی در وضعیت این معضل نمی بینیم.

    به گزارش شهرکریمه، محمود مسگری عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: شهرداری، ۵ نقطه از شهر را که بیشترین تجمع وانت بارها در آن وجود داشت را باید مشخص و ساماندهی می کرد، ولی هنوز این معضل ادامه دارد و به وانت بارها، فروشندگان دوره گرد نیز اضافه شده که چهره بسیار بدی به شهر به ویژه در ابتدای خیابان های انقلاب اسلامی، ۱۹ دی، شهید صدر و ابتدای خاکفرج داده است.
    لازم به یادآوری است، حوزه خدمات شهری شهرداری قم با همکاری نیروی اننتظامی از ۱۵ فروردین ماه سال ۹۵ طرح سامان دهی وانت بارهای مستقر و پراکنده در معابر و شوارع شهر قم را در دستور کار خود قرار داده بود.
    وی افزود: متاسفانه ترافیک زیادی به خاطر این معضل ایجاد و مردم در این ترافیک گرفتار می شوند، از این رو سد معبر یک ظلم بزرگ در حق شهروندان است و باید به این معضل به صورت جدی رسیدگی شود.
    این عضو شورای اسلامی شهر قم هم چنین با یادآوری این که در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی سد معبر قرار بود ۲ منطقه قم به این بخش واگذار شود، تصریح کرد: تقریبا هزینه های اجرای آن بیش از هزینه های اجرا به روش امانی بود، به خصوص که این معضل در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) روز به روز بیشتر می شود.
    مسگری با انتقاد از برخی دیدگاه ها و رویکردها پیرامون معضل دستفروشان که به لحاظ تامین معیشت خواستار برخورد نکردن جدی با آنها هستند، گفت: امروز از هر شهری مهاجرت به صورت منفی به قم انجام می شود و تعداد دستفروش ها نیز روز به روز بیشتر شده و عرصه را برای شهروندان تنگ می کنند و شکایت های زیادی نیز از آنها در حال انجام است که این معضل را باید به یک نحوی رسیدگی کرد.
    وی افزود: علاوه بر آن ۲ منطقه دیگر هم قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، ولی باید هزینه اجرا در آنها ۲ یا ۳ برابر روش امانی باشد، چراکه شهرداری نمی تواند نیروی خود را از بدنه حذف کند.
    مسگری با تاکید بر این که در کنار سد معبر مساله دیگری به نام متکدیان قم را با معضل های جدی مواجه کرده است، افزود: در این راستا سازمان های مربوطه باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و با این ناهجاری اجتماعی که در تقاطع ها و میدان های شهر نمود بیشتری دارد، برخورد ویژه ای شود.
    وی هم چنین با بیان این که در طرح تفصیلی باید در شوارع عقب نشینی هایی انجام می شد، خاطرنشان کرد: شهرداری مبلغی را به مالکان می دهد و آنها نیز عقب نشینی می کنند، ولی متاسفانه بعد سر جای قبلی شارع را مسدود نموده و مدعی می شوند که برای این کار از شهرداری مجوز دارند، اما پس از بررسی مشخص می شود هیچ ضابطه ای بر آن مترتب نیست.
    وی افزود: ما در حال حاضر شارع ۳ متری داریم که ۸ متر عقب نشینی کرده ولی بعد دقیقا در همان نقطه میله ای کوبیده که بعد معلوم می شود که مجوز این کار را از شهرداری اخذ نموده و مسیر را برای شهروندان تنگ کرده است.
    مسگری در بخش دیگر سخنان خود، خودروهای حمل و جمع آوری خودروهای پارک شده در نقاط مختلف شهر را از دیگر معضلات شهری قم ذکر کرد و افزود: این خودروها درهیچ کلانشهری به اندازه قم تا این حد مانور نمی دهند و با جمع آوری خودروها از شوارع و نقاطی که اصلا مصداق راه بندان نیست، با وضعیت بسیار بدی آنها را حمل و خسارت هایی را متوجه مالکان می کنند.
    وی با اذعان به این که متاسفانه پارکینگ این خودروهای جمع آوری شده را خود شهرداری در اختیار کسانی که اقدام به جمع آوری خودروهای مردم می کنند، قرار داده است، افزود: این خودروها به وانت بارهایی که در لاین ۳ راه را می بندند هیچ کاری ندارند.
    مسگری هم چنین با اشاره به کمبود فضای سبز به ویژه در بافت فرسوده شهر، گفت: با توجه به شرایط بودجه ای که شهرداری دارد تملک کار بسیار سختی است ولی در مناطقی که کمبود بوستان داریم باید فکر اساسی و از بوستان هایی هم که داریم استفاده درست شود.
    وی تصریح کرد: به عنوان نمونه بوستان شهدای آذر روبروی بیمارستان نکویی که باید نیاز فضای سبز مردم این منطقه را تامین می کرد، امروز به معضلی بزرگی برای اهالی و ساکنان آن تبدیل شده است.
    وی ادامه داد: شهرداری با انتقال ۲ سازمان وابسته به خود به مکان یاد شده، نه تنها هیچ اقدامی برای توسعه فضای سبز انجام نداده بلکه پارک خودروهای کارکنان و کارمندان شهرداری فضای زندگی مردم را دچار محدودیت کرده است.

    منبع:ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.