قم- «تفسیر مشفع» تالیف مرحوم آیت الله بطحائی طی مراسمی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در جامعه مدرسین رونمایی می شود.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام سید محمد مهدی بطحائی گلپایگانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار کتاب «تفسیر مشفع» اظهار داشت: این کتاب تک جلدی و در ۴۲۰ صفحه بر اساس جلسات تفسیری ارائه شده از سوی مرحوم آیت الله سید هاشم بطحائی در مسجد امام حسن عسکری (ع) تدوین و انتشار یافته است.

فرزند مرحوم آیت الله بطحائی بیان داشت: تفسیر مشفع حاصل جلسات تفسیری ۴ ماهه آیت الله بطحائی است که هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شد که از ابتدای سوره بقره تا آیه ۱۱۰ سوره این سوره می‌باشد.

وی گفت: وجه تسمیه این کتاب تفسیری که به نام مشفع می‌باشد، برگرفته از روایتی از رسول الله است که ایشان قرآن را شفاعت کننده ای است که شفاعتش مورد پذیرش خداوند است معرفی کردند.

حجت الاسلام بطحائی گلپایگانی عنوان داشت: مراسم رونمایی از کتاب تفسیر مشفع با حضور علما و بزرگان حوزه در ساختمان جامعه مدرسین و در روز یکشنبه هفته آینده بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود و آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم حضور خواهند داشت.

فرزند مرحوم آیت الله بطحائی در بخش دیگری از سخنان خود درباره خصوصیات اخلاقی آیت الله بطحائی گفت: تواضع، تخلص به اخلاق حسنه و تولی و تبری ایشان از جمله ویژگی‌های شخصیتی این عالم بود.

وی بیان داشت: ایشان همواره به نماز اول وقت و نماز شب و نیز انس با قرآن و اهل بیت علیهم السلام تاکید داشتند.

حجت الاسلام بطحائی گلپایگانی ادامه داد: ایشان از دانشگاه الازهر مصر و دانشگاه تهران دکتری گرفته بودند و در قبل از انقلاب به مناطق مختلف کشور تبعید شده بودند و در تمامی ابعاد زندگی در مسیر تعبد الهی تلاش می‌کردند.

فرزند مرحوم آیت الله بطحائی بیان داشت: با توجه به جایگاه علمی ایشان در دانشگاه و حوزه اما نسبت به همه مردم برخوردی متواضعانه داشتند و شانی برای خود قائل نمی‌شدند.

وی افزود: ایشان اولین استاندار روحانی پس از انقلاب اسلامی هستند که توسط امام راحل در چهارمحال و بختیاری منصوب شده بودند.

آیت الله بطحائی همواره نسبت به تبعیت از ولی فقیه توصیه می‌کردند

وی گفت: آیت الله بطحائی ولایتمداری نسبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام داشتند و از سویی دیگر نسبت به امام راحل و مقام معظم رهبری علاقه وافری داشتند و همواره نسبت به تبعیت از ولی فقیه توصیه می‌کردند.

فرزند مرحوم آیت الله بطحائی گفت: ایشان نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام و نیز دشمنان انقلاب اسلامی همواره اعلام برائت داشتند.

حجت الاسلام بطحائی گلپایگانی ابراز داشت: آیت الله بطحائی استاد تمام دانشگاه تهران بود و ۳۳ مرتبه نیز به حج مشرف شدند که در یکی از این سفرها به عنوان روحانی کاروان هنرمندان کشور بودند که رفتار و برخورد ایشان به گونه‌ای بود که بازیگران نسبت به وی و روحانیت علاقمند و ابراز لطف شدند.

وی با اشاره به برخی از آثار و تألیفات این الله بطحائی گفت: اولین کتاب ایشان ندای فطرت در ۵۰ سال قبل منتشر شد و کتاب‌هایی با عناوین طریق العباد، تکمله المنهاج، منشور حکمرانی در منظر امیرالمومنین علی علیه السلام و فمنیسم از جمله این آثار است.

وی عنوان داشت: ایشان در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا به دلیل ابتلاء به این بیماری که البته بیماری زمینه‌ای نیز داشتند دار فانی را وداع گفتند.

[ad_2]

منبع