تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در قم افتتاح شد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در محل این پروژه برگزار شد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای مدافع حرم در سه سطح به‌صورت زیرگذر در امتداد بلوار شهیدان محمود نژاد از زیرگذر بسیج، روگذر در امتداد بلوار جمهوری اسلامی و در سطح به‌صورت میدان توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اجرایی شده است.

کلنگ احداث این پروژه ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال پیش بااعتباری بالغ‌بر ۳۱۶ میلیارد ریال به زمین خورد که مساحت زیرگذر آن در مسیر بلوار شهیدان محمودنژاد ۱۲ هزار و ۴۳۳ مترمربع، مساحت میدان هزار و ۳۸۴ مترمربع و مساحت عرصه روگذر پروژه در مسیر بلوار جمهوری اسلامی ۴ هزار و ۴۰ مترمربع و دو پل دوربرگردان نیز در دو طرف میدان در مسیر بلوار شهیدان محمودنژاد دارد که مساحت آن‌ها بالغ‌بر ۲۵۰ مترمربع است.

تکمیل رینگ بلوار جمهوری و اتصال رینگ دوم و سوم شهری، کاهش بار ترافیکی در مسیر بلوار جمهوری و شهیدان محمودنژاد، کاهش زمان سفرهای درون‌‌شهری و روان‌سازی ترافیک و سهولت دسترسی مسیر شرق به غرب و جنوب به شمال ازجمله اهداف احداث پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم بوده است.

تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم به‌عنوان یک پروژه نمونه و باکیفیت شهری پس از ۴۰۷ روز و در موعد مقرر به بهره‌برداری رسید.