×
×

تلاش محیط زیست قم برای تحقق مدیریت سبز

  • کد نوشته: 5522
  • مدیرکل محیط زیست استان قم از تلاش جدی این نهاد برای ایجاد دولت الکترونیک خبر داد و گفت: استفاده گسترده از نرم افزارهای رایانه‌ای در انجام امور اداری و اجرای مدیریت سبز نیز از دیگر برنامه‌های محیط زیست استان قم به شمار می‌رود.

    تلاش محیط زیست قم برای تحقق مدیریت سبز
  • به گزارش شهرکریمه رحمان دانیالی از تبیین و ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی در عرصه محیط زیست در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد و اظهار کرد: این اقدامات با مشارکت نهادهای حوزوی و دانشگاهی صورت می‌گیرد که در این راستا می‌توان به برگزاری همایش «اسلام و محیط زیست» اشاره کرد.
    وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ تفاهم نامه ملی و استانی با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حوزوی دانشگاهی منعقد شده است، تصریح کرد: این تفاهم نامه‌ها در راستای بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های علمی و اجرایی برای تحقق اهداف زیست محیطی منعقد شده است.
    مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه اهتمام محیط زیست استان قم بر آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی است، عنوان کرد: بیش از ۳۲۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در ارتباط با مفاهیم و آموزه‌های زیست محیطی از طریق برگزاری کارگاه‌ها، رسانه‌ها و منشورات مکتوب و دیجیتال از سوی اداره کل محیط زیست استان قم برگزار شد.
    دانیالی به اجرای طرح «یک ساعت با محیط بان» در مدارس استان قم اشاره کرد و گفت: این طرح با بیش از ۲ هزار نفر ساعت آموزش برای دانش آموزان اجرا شد.
    وی از برگزاری دوره‌های آموزشی زیست محیطی ویژه رابطین بهداشت تمام مدارس استان قم خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های زیست محیطی ویژه مبلغان ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های آموزشی محیط زیست استان قم است که با موفقیت اجرا شد.
    مدیرکل محیط زیست استان قم به افزایش اعتبارات پژوهشی و مطالعاتی در ارتباط با حوزه‌های گوناگون زیست محیطی، اشاره و تصریح کرد: سه برابر شدن اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم از اقدامات مهمی است که در دولت یازدهم صورت گرفته است.

    وی تلاش جدی برای ایجاد دولت الکترونیک، استفاده گسترده از نرم افزارهای رایانه‌ای در انجام امور اداری و اجرای مدیریت سبز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از دیگر اقداماتی است که در دولت انجام شد که در این راستا می توان به برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در استان قم و حضور در نمایشگاه‌های مختلف استانی و بین‌المللی اشاره کرد.
    دانیالی از پیشگام بودن محیط زیست استان قم در حمایت از کمپین‌های مردمی خبر داد و خاطرنشان کرد: «نذر طبیعت»، «سیرک بدون حیوانات»، «سه شنبه‌های بدون خودرو»، «حمایت از دریاچه نمک»، «حیات وحش فروشی نیست» و… از جمله کمپین‌های مردمی هستند که توانستند بسیار موفق عمل کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.