شهرکریمه، یادداشت – مهدی سعیدی: ایامی که گذشت متعلق به سرداری بود که نام او قلب‌ها را به تپش می‌اندازد. بزرگ مرد ایران زمین که همچون دیگر همرزمان شهیدش این روزها به چراغ هدایت یک ملت بدل گردیده است. در هر کوی و برزن که می‌روی نام او به نیکی و بزرگی یاد می‌شود و چشمی نیست که در این سالها به اندازه نم اشکی در فراق او بارانی نشده باشد.

او امروز به سیدالشهدای جبهه مقاومت بدل شده و اسطوره‌ای است که در فرای مرزها نیز دلهای بسیاری را ربوده است و مشی و رفتار و گفتار او دهان به دهان می‌چرخد و بسیاری از مشتاقان مجاهدت به او به مثابه الگویی تمام عیار نگریسته و از مکتب او استعانت می‌جویند.

امروز سخن گفتن و نوشتن و منسوب بودن به حاج قاسم موجب ارتقاء و بزرگی افراد می‌شود. لذا بسیاری در این ایام از او گفته‌اند و در وصفش نوشته‌ند و سروده‌اند و به نحوی خود را به نام مقدس‌اش گره زده‌اند! و اینجا است که نگرانی‌هایی برای تیزبین‌ها و هوشمندان ایجاد شده است! که نکند در پس این انتسابات، فرصت‌طلبیهایی نیز نهفته باشد!

به واقع در این معرکه یادبود و بزرگداشت و در زمانی که همه از حاج قاسم می‌گویند، باید هوشمند باشیم که این فرصت بزرگ برای تعالی بخشی به جامعه، دچار آفت و انحراف نگردد! چه کسانی می‌توانند همه نقل قول‌ها و انتساباتی که این روزها به حاج قاسم ختم می‌شود را راستی آزمایی کند!؟ نکند افرادی با اغراضی خاص حرف‌ها و رفتارها و مرام‌هایی را به او منسوب کنند که متعلق به حاج قاسم نباشد!

حتی سیاسیون جامعه نیز این روزها از حاج قاسم می‌گویند! به عنوان نمونه حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران که در گفتگوهای کلاب هاوس شرکت کرده بود بیان داشته که در آخرین دیدارش با سردار سلیمانی که سه ماه قبل از ترور وی بوده، ایشان با اشاره به نقش همسایه شمالی (روسیه) در تحولات و مسایل سوریه گفته خدا از این جماعت نامردتر نیافریده است!

صحت و سقم این سخنان چگونه قابل بررسی است؟! چه کسی می‌تواند این تعابیر را به سادگی نفی یا اثبات کند؟ چه کسی می‌تواند آنچه در ذهن منظور حاج قاسم را به درستی بیان نماید؟ بهره برداری سیاسی حزبی خاص از این نگاه مطرح شده را در آستانه مذاکرات هسته ای چگونه باید تحلیل کرد؟ اینها مباحث مهمی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند موجب ابهام و سردرگمی در جامعه گردد.

فراموش نباید کرد که حاج قاسم متعلق به یک حزب و جناح و طیف خاص در جامعه نیست! حاج قاسم متعلق به همه ملت ایران و مسلمان جهان اسلام و آزادگان عالم است و همه حق دارند تا از او یاد کنند و در موردش سخن بگویند! اما در عین حال باید مراقب بود که در این معرکه “تمجیدها” ، حقیقت حاج قاسم “تحریف” نگردد!

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع