عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مصوبه شورا برای تشویق ساخت و ساز در شهرک صنوف با اعمال ۵۰ درصد تخفیف عوارض گفت: شهرداری درخواست داشت که این مصوبه تا پایان امسال تصویب شود که مورد تایید شورای شهر قرار گرفت. عباس ذاکریان  با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای اسلامی شهر قم، […]

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مصوبه شورا برای تشویق ساخت و ساز در شهرک صنوف با اعمال ۵۰ درصد تخفیف عوارض گفت: شهرداری درخواست داشت که این مصوبه تا پایان امسال تصویب شود که مورد تایید شورای شهر قرار گرفت.

عباس ذاکریان  با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای اسلامی شهر قم، اظهار کرد: صورت جلسه‌ای بین سازمان قطار شهری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه مترو در سال ۹۳ تنظیم شده و به تصویب شورا رسیده بود و با توجه به افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها درخواست تغییر قیمت شده بود که قبل از طرح در شورای عالی فنی باید در شورای شهر تصویب می‌شد.

وی گفت: این مطلب در جلسه اخیر شورا مطرح شد و با توجه به اهمیت بحث قطار شهری و مترو قم، پس از بحث طولانی در جلسه علنی بالاخره با رأی اعضا این صورت جلسه به تصویب رسید و برای تعدیل قیمت‌ها این مصوبه به شورای عالی فنی کشور ارسال خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت بازگشایی معابر و خیابان‌های در حال احداث شهر اظهار کرد: در اولویت‌های امسال ادامه بلوار فردوسی حدفاصل دانیال تا جمهوری و اجرای خیابان یاسمن از طرف خیابان گلستانه را داریم که برای اخذ مجوز اعمال ماده ۹ تملک به تصویب شورا رسید و برای تأیید به فرمانداری خواهد رفت.

وی با اشاره به مصوبه شورا برای تشویق ساخت و ساز در شهرک صنوف با اعمال ۵۰ درصد تخفیف عوارض گفت: شهرداری درخواست داشت که این مصوبه تا پایان امسال تصویب شود که با نظر مساعد اعضا مقرر شد تا پایان سال اعمال این تخفیف‌ها ادامه داشته باشد.

ذاکریان با اشاره به تصویب برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله شهرداری به عنوان قم ۱۴۰۰ در شورای شهر گفت: پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی این برنامه در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر، بالاخره سند در صحن علنی مطرح و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری قم در سه سطح اهداف، استراتژی‌ها و سیاست‌های اجرایی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: در زمان شهردار قبل، چشم انداز شهرداری به تصویب رسیده بود و برنامه پنج ساله هم ارائه شد ولی به تصویب نرسیده بود و برنامه قم ۱۴۰۰ نخستین برنامه پنج ساله شهرداری قم است.فارس