×
×

تهدیدات دشمن را نباید جدی گرفت

  • کد نوشته: 5150
  • یکی از مراجع تقلید گفت: نباید از دشمن ترسید و آنچه که دشمنان بیان می کنند، سلسله موهوماتی است که خودشان آن را جدی گرفته اند.

    تهدیدات دشمن را نباید جدی گرفت
  • به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانش آموزان دبیرستان غیر انتفاعی آینده سازان، اظهار کرد: به دانش آموزان توصیه می‌کنم همواره در کنار رهبری، مراجع و بزرگان باشند که در آینده آنان بسیار مؤثر است.

    وی با بیان اینکه بهترین و طلایی‌ترین دوران تحصیل دوران جوانی و نوجوانی است، تصریح کرد: اگر شخصی در این دوران به تحصیل و علم آموزی روی بیاورد موفق خواهد شد.

    این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از ائمه معصوم (ع) گفت: بهترین جوانان کسی که در این دوران مانند یک انسان کامل رفتار کرده و تقوا پیشه کند.

    آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: از جوان انتظار می‌رود در دوران جوانی، جوانی کند ولی اگر در این سنین کامل باشد و رفتارهای جوانانه نکند نزد خداوند جایگاه و مقامی ارزشمند دارد.

    وی با تاکید براینکه علم آموزی باید از سنین کودکی و نوجوانی صورت بگیرد، بیان کرد: در این سنین یادگیری مانند این است که مطلبی را روی سنگ حک کنند ولی در صورتی که کسی بخواهد در سنین بزرگسالی به علم آموزی روی بیاورد مانند این است که روی آب نقشی کشیده است.

    این مرجع تقلید ادامه داد: نوجوانان باید قدر خود را بدانند و تا می‌توانند در این سن ظرفیت خود را بالا ببرند تا بتوانند مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند.

    آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: اکنون کشور در موقعیت خاصی قرار دارد و دشمن هجمه‌های فراوانی را برای مقابله با نظام و مسلمانان به کار می‌برد و در این راه از هیچ ترفندی دریغ نمی‌کند.

    وی با بیان اینکه نباید هیبت دشمنان را جدی گرفت، عنوان کرد: نباید از دشمن ترسید زیرا که دشمن مانند پشمک تو خالی است ولی مانند پشمک خاصیت شیرینی ندارند و آنچه بیان می‌کنند سلسله موهوماتی است که خودشان آن را جدی گرفته‌اند.

    این مرجع تقلید ادامه داد: در صورتی که نوجوانان درس بخوانند و همراه علما باشند هیچ کسی نمی‌تواند با آنان وارد بحث شود و آینده ای روشن خواهند داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.