به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه در کاشان، سید محمد حسینی امروز در حاشیه تجلیل از پژوهشگران دانشگاه کاشان در گفت‌.گو با خبرنگاران گفت: در لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به رشد و پیشرفت علمی کشور به ویژه در بخش پژوهش شده است. وی تصریح کرد: این توجه بیشتر به پژوهش‌هایی است که براساس نیاز‌های […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه در کاشان، سید محمد حسینی امروز در حاشیه تجلیل از پژوهشگران دانشگاه کاشان در گفت‌.گو با خبرنگاران گفت: در لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به رشد و پیشرفت علمی کشور به ویژه در بخش پژوهش شده است.

وی تصریح کرد: این توجه بیشتر به پژوهش‌هایی است که براساس نیاز‌های جامعه باشد و ضرورت مسائل مختلف کشور در آن لحاظ شود و دانشگاه‌ها بتوانند برای دولت اتاق فکر باشند تا شرایط بهتری بر کشور حاکم شود و مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

حسینی با تأکید بر اینکه دولت سال آینده حمایت‌های لازم را از حوزه علمی و پژوهشی کشور خواهد داشت، اظهار داشت: در استان‌ها نیز صندوق‌هایی در نظر گرفته شده است که می‌توانند به این بخش کمک کنند.

به گفته وی از دستگاه‌های مختلف و وزارتخانه‌ها نیز انتظار است تا بودجه‌های خاصی را به پژوهش‌ها و فعالیت های علمی اختصاص دهند.

معاون رئیس جمهور در ادامه از تشکیل یک کارگروه ویژه برای احیای زاینده رود به دستور رئیس جمهور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مساله امروز کشور موضوع آب است اعتبارات این بخش نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد که امید است با اعتبارات درنظر گرفته شده شاهد بهبودی وضعیت موجود باشیم.

حسینی ادامه داد: در استان‌های مختلف با مشکل بحران آب روبرو هستیم و وزارت نیرو در این زمینه اهتمام دارد و دولت نیز برای بهبودی وضعیت موجود تلاش خودش را انجام می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در ادامه از رونمایی سند تحول در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به اینکه در این سند ۳۷ موضوع مورد توجه قرار گرفته است، گفت: موضوعات فرابخشی و موضوعاتی که می‌توانند پیشران باشند براساس یک مبانی که مهمترین آن عدالت و پیشرفت علمی و استفاده از مردم به ویژه جوانان و توجه به خانواده است در این سند دیده شده است.

حسینی با اشاره به اینکه عدالت و پیشرفت علمی و استفاده از مردم و خانواده محوری چهار رکنی است که در این سند به آن توجه شده است اظهار داشت: سند تحول ماحصل فکر و اندیشه بسیاری از صاحبنظران و پژوهشگران و اندیشکده‌ها است که برای اجرای آن نیاز است تا جامعه علمی کشور و دلسوزان و نخبگان کمک کنند تا به خوبی اجرا شود./۱۳۰۷/

[ad_2]

منبع
[email protected]