امام جمعه قم با بیان این که در تعامل بین المللی نباید از دشمن غفلت کرد، گفت: کسی که مسؤولیت می گیرد نباید تسلیم شود بلکه باید در برابر دشمنی و توطئه‌ها ایستادگی کند.

به گزارش  شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به پیامدهای ترک امر به معروف گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب می شود که نا اهلان تسلط پیدا کنند.

وی افزود: اگر کشتی جامعه غرق شود تنها کسی که شیطنت کرده آسیب نمی بیند بلکه همه دچار آسیب خواهند شد، یکی از راه های جلوگیری از طمع دشمنان این است که جامعه را معطر  به امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم با تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت:  حضرت در سن ۳۵ سالگی به امامت رسیدند و ۲۰ سال دوران امامت ایشان بود، به دلیل پایگاه معنوی ومحبوبیت، همواره امامان شیعه مورد کینه و حسادت های طاغوت های زمان خود بودند.

وی ادامه داد: به ظاهر مأمون از امام هشتم دعوت کرد اما این کار فراخوان امام برای ایجاد محدودیت و تنگنا قرار دادن ایشان بود، به دلیل دانش و علم سرشار امام رضا(ع) تمام توطئه ها و دسیسه های دشمن از بین رفت و حضرت غلبه پیدا کرد؛ مناظرات، شاگرد پروری و  بحث های فرهنگی و سیاسی حضرت تأثیر بسیار مهمی داشت، امام هشتم فرمود بعد از واجبات، عملی در نزد خدا بالاتر از شاد کردن برادران دینی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جلسه تنفیذ روز گذشته در محضر رهبر انقلاب  ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی دارای دو بعد اسلامیت و جمهوریت است، حضور مردم در پای صندوق های رأی برای فرد منتخب مقبولیت می آورد، بر اساس قانون اساسی حکم ریاست جمهوری با توسط رهبری تنفیذ شود تا به آن مشروعیت داده شود.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند رأی ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد و حرکت در صراط مستقیم اسلام خواهد بود، رهبری در سخنان خود مقایسه ای از زمان قبل و بعد از انقلاب ارائه دادند و فرمودند که قبل از انقلاب مردم نقشی نداشتند و تماشاچی بودند اما بعد از انقلاب در زمینه های گوناگون در انتخابات شرکت می کنند و در میدان حضور دارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب سه جهت گیری مهم را بیان کردند و  باید سرلوحه کار رییس جمهور باشد که شامل پرداختن به مشکلات و معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی در برابر سلطه طلبان به ویژه در برابر آمریکا می شود.

وی اضافه کرد: چیزی که در جای جای سخنان و موضع گیری های رهبری مهم است گره گشایی از کار مردم به شمار می رود؛ دشمنان می خواهند جمهوری اسلامی در انزوا باشد که بر خلاف نظر آن ها باید در همه عرصه ها حضور پیدا کنیم، کسی که مسؤولیت می گیرد نباید تسلیم شود بلکه باید در برابر دشمنی و توطئه ها ایستادگی کند.

امام جمعه قم امانتداری از امانت الهی مسؤولیت، کار فراوان، استفاده از فرصت ها و اولویت بندی کارها و برنامه ها، عدالت، ریشه کن کردن فقر و فساد، حرکت بر اساس برنامه، حفظ اتحاد ملت و پرهیز از دو دستگی، پذیرش و تحمل انتقادها، حضور در میان مردم، بسنده نکردن به گزارش ها و دانستن قدر نیروهای انقلابی را از مهم ترین توصیه های رهبر معظم انقلاب به رییس جهمور و دولت دوازدهم عنوان کرد.

وی افزود: رهبری فرمودند اگر مشکلی برای کشور پیش بیاید نیروهای انقلابی سینه چاک انقلاب بوده و در میدان می ماندند و از نظام و انقلاب و اسلام دفاع می کنند، ایشان تأکید کردند که در تعامل بین المللی نباید از دشمن غفلت کرد و همچنین در زمینه اقتصادی و فرهنگی  باید به صورت قوی عمل شود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: روز شنبه مراسم تحلیف است و ان شاءالله کابینه ای توانمند و کاردان انتخاب خواهد شد و به وضع کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و بیکاری که مردم نگرانی دارند رسیدگی کنند و به آن سر و سامان دهند.

وی با اشاره به آغاز اعزام زائران بیت الله الحرام و پیش رو بودن مراسم حج  ادامه داد: خوشبختانه شرایط فعلی حج شرایط خوبی است و امیدواریم با توافقاتی که انجام شده شاهد حجی همراه با رفاه، آسایش، عزت و امنیت باشیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به  ۱۴ مرداد سالگرد نهضت مشروطیت ابراز داشت: در این نهضت علما پیش دست و مردم همراه بودند اما به تعبیر رهبری به دلیل بی بصیرتی، بی تجربگی و رها کردن علما این نهضت به شکست انجامید و این موارد باید عبرتی باشد تا در صحنه های گوناگون حافظ انقلاب باشیم.

وی عنوان کرد: سالگرد بمباران اتمی هیروشیما لکه ننگی بر ادعاهای حقوق بشری آمریکا است و در این بمباران ۱۶۰ هزار نفر کشته و مجروح شدند.

امام جمعه قم در پایان یاد و خاطره و سالگرد شهادت شهید عباس بابایی، شهادت مظلومانه دیپلمات ها و شهید خبرنگار محمود صارمی و همچنین سالگرد ارتحال مؤسس حوزه آیت الله حائری یزدی را گرامی داشت.