آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که تکریم حضرت خدیجه(س) تعظیم و تکریم دین مبین اسلام است، گفت: خطبا و وعاظ حوزه‌های علمیه، باید بر روی منابر و کرسی‌های درس و علم آموزی خود نسبت به تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) عنایت ویژه‌ای داشته باشند. به گزارش شهرکریمه  ، به نقل از مرکز خبر حوزه، […]

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که تکریم حضرت خدیجه(س) تعظیم و تکریم دین مبین اسلام است، گفت: خطبا و وعاظ حوزه‌های علمیه، باید بر روی منابر و کرسی‌های درس و علم آموزی خود نسبت به تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش شهرکریمه  ، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای هیئت علمی همایش ملی «صدف کوثر» اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) به عنوان یکی از سه شخصیت ممتاز صدر اسلام هستند که به همراه حضرت علی(ع) و حضرت رسول اکرم(ص) بودند و ما وظیفه داریم با برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و کنگره‌ها، شخصیت فداکار، ایثارگر و خدمت رسان این بانوی مکرم اسلام را به همگان معرفی کنیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: هرچه بگوییم و هر چه انجام دهیم نتوانسته‌ایم شایستگی، جایگاه و مقام و منزلت این بانوی فداکار بزرگ جهان اسلام را بیان کنیم، چرا که حضرت خدیجه(س) از همه مال و دارایی خود به منظور خدمت به اسلام و ترویج گسترش آن گذشت و ما برای تبیین شخصیت این بانوی مکرم اسلام هیچ اقدام در خور شأنی انجام نداده‌ایم و من تشکر می‌کنم از آقایان و شخصیت‌هایی که متوجه خلأ مهم شدند و تصمیم به برپایی چنین همایش عظیمی را گرفتنه اند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: در مورد شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه(س) هر چه بگوییم و هر چه بنویسیم برای جامعه بشری آموزنده و نقش هدایتگری دارد امروز خطبا و وعاظ حوزه‌های علمیه، باید بر روی منابر و کرسی‌های درس و علم آموزی خود نسبت به تبیین شخصیت این بانوی مکرم اسلام عنایت ویژه‌ای داشته باشند؛ چرا که در صدر اسلام حرکت عظیم اسلامی و اشاعه دین توحیدی بر عهده این سه نفر بود و نباید از این مهم غافل باشیم.

وی ادامه داد: هر چه بیشتر کار کنیم بدون تردید عظمت رسالت الهی پیامبر(ص) اشاعه داده‌ایم و عظمت و فداکاری تلاش‌های مجاهدانه حضرت خدیجه را به منصه ظهور کشانده‌ایم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این که تکریم حضرت خدیجه(س) تعظیم و تکریم دین مبین اسلام است، تصریح کرد: اعضای هیئت علمی این همایش ارزشمند، باید با شناسایی آثار و کتبی که به شخصیت حضرت خدیجه پرداخته‌اند، نسبت به جمع آوری و معرفی آن‌ها اهتمام جدی داشته باشند، هر چه به سیره علمی و عملی حضرت خدیجه(س) بپردازیم، بدون شک به ابعاد مختلف دین اسلام پی خواهیم برد و این موجب می‌گردد، رشته‌های مختلفی در راستای برپایی این همایش ملی به وجود آید که از جمله می‌توان به شخصیت و جایگاه زن در اسلام و یا وظایف زنان در اسلام اشاره کرد.

وی اظهار داشت: مجموعه‌ها و مراکز علمی به ویژه حوزه‌های علمیه باید آنگونه که درشان حضرات معصومین و ائمه اطهار(ع) است، نه به صورت یک مورد در سال، بلکه در طول سال برنامه‌های مفصلی پیرامون معرفی حضرات معصومین(ع) داشته باشند و آنگونه که سزاوار است به دنیا معرفی کنند؛ چرا که دنیا خوب می‌شنود و خوب می‌فهمد؛ بنابراین باید جدی و پرتلاش وارد این عرصه شویم.

مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: بدون تردید مقالات علمی ارزشمندی به دبیرخانه این همایش خواهد رسید، بنابراین با دقت فراوان نسبت به ارائه کتابی تخصصی و علمی پیرامون شخصیت نورانی‌ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) اهتمام جدی داشته باشید.