در راستای برگزاری کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم، ۱۲۰ خانواده شهید با اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهیدشان توسط مسئولان این استان و شخصیت‌های حوزوی تکریم شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، در دومین مرحله از نهضت دیدار با خانواده‌های معظم شهدای استان قم، دیدار با ۱۲۰ خانواده شهید امروز به همراه اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهیدشان توسط مسئولان استانی و شخصیت‌های حوزوی تکریم شدند.

 

احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار با خانواده شهید حسین مالکی نژاد، با بیان اینکه اگر در هر زمینه‌ای مسئولیتی داریم، باید در راستای ادای دینی که شهدا بر گردن ما دارند عمل کنیم، عنوان کرد: وظیفه‌ای که شهدا بر عهده ما گذاشته‌اند وظیفه سنگینی است.

 

وی با بیان اینکه دشمن در شرایط امروز ساکت ننشسته و درحال اجرایی کردن توطئه‌های خود است، بیان کرد:ما مقابل حرکت دشمن، باید آرمان و سیره شهدا و شهادت را برای جوانان در جامعه تعریف و تبیین کنیم و ستاد کنگره ملی شهدای استان قم به لطف خداوند متعال در مورد وصیت‌نامه‌ و سیره شهدا، اقدامات و تولیدات خوبی داشته که همگی نشان دهنده شجاعت، اخلاص و مردم‌داری شهدا است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند تا از ورزشکاران و هنرمندان خارجی برای جوانان ما الگوسازی کند و ما باید سیره زندگانی شهدا را به عنوان یک الگو برای نسل جوان معرفی کنیم که این وظیفه همه ما است و چون خود شهدا زنده هستند، ان شا الله در این راه کمک خواهند کرد.

 

همچنین آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه در حاشیه دیدار با خانواده شهیدان حسن و محسن میکاری اظهار کرد: شهدا در دامان مادران و پدرانی بزرگ شده‌اند که این جوانان عزیز را به این صورت متدین و ایثارگر تربیت کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اگر پدران مومن و مادران فداکار نبودند، رشادت‌ها و جانفشانی شهدا نیز نبود، افزود: ما قدردان والدینی هستیم که این اولاد صالح را تربیت کردند و پدران و مادران معظم شهدا بعداز شهادت فرزندان‌شان باید این مسیر درست را ادامه دهند.

 

این دیدارها با حضور برخی مسئولان استانی، نمایندگان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) صورت می‌گیرد.

 

گفتنی است اجلاسیه اصلی کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم، ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و دیدار مسئولان استان با خانواده شهدا به‌ عنوان یکی از برنامه‌های این کنگره از ۵ تیرماه ۱۴۰۱ درحال دنبال شدن است و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/