مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: دارالشفای حضرت معصومه(س)، مستقر در موکب آستان مقدس به عنوان یک مرکز معتبر و رسمی امدادی و درمانی در وزارت بهداشت عراق ثبت شد. به گزارش شهرکریمه به نقل پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) محمد گلفشان درباره استقرار جمعیت هلال احمر استان قم در موکب […]

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: دارالشفای حضرت معصومه(س)، مستقر در موکب آستان مقدس به عنوان یک مرکز معتبر و رسمی امدادی و درمانی در وزارت بهداشت عراق ثبت شد.

به گزارش شهرکریمه به نقل پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) محمد گلفشان درباره استقرار جمعیت هلال احمر استان قم در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: ‌ مجموعه تجهیزات امدادی و پزشکی و داروهای مورد نیاز زائرین به مدت ۱۰ روز در دارالشفای حضرت معصومه(س) مستقر در موکب آستان مقدس برای ارائه خدمت به زائران، قرار می گیرد.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با هیئت پزشکی حج و زیارت هلال احمر انجام شده داروها و اقلام پزشکی مورد نیاز در محل انبار مرکزی کربلا دپو شده که ۱۶ آبان ماه تحویل گرفته و به دارالشفای حضرت معصومه(س) در موکب آستان مقدس انتقال داده خواهد شد.

حضور فعال پزشکان و متخصصان در موکب آستان مقدس

مدیر دارالشفای حضرت معصومه(س) در موکب آستان مقدس در ادامه اظهار داشت: تیم‌های که قرار است در موکب آستان مقدس مستقر شوند مجموعه کامل که شامل پزشکان متخصص، ‌پزشک عمومی، متخصص زنان، ‌پرستارهای بخش ICU، CCU و امدادگران است.

وی بیان داشت: ‌ با هماهنگی‌هایی که با سازمان امداد و نجات کشور و همچنین هیئت پزشکی حج و زیارت هلال احمر انجام شد، تیم ۵۰ نفره شامل پزشک، پرستار و تکنسین‌های داروئی در درمانگاه کاملا مجهز موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) استقرار یافته و به زائرین خدمات مختلفی ارائه خواهند داد.

استقرار دو دستگاه آمبولانس در موکب آستان مقدس

گلفشان با اشاره به استقرار دو دستگاه آمبولانس در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، در ادامه گفت: با توجه به اینکه زائران استان قم از مرز ورودی مهران وارد کشور عراق می‌شوند، هماهنگی با استان ایلام و ستاد مرکزی و امدادی مهران و از مهران تا عراق انجام شده و همچنین با توجه به اینکه آخرین پایگاه امداد و نجات هلال احمر مستقر در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) است این پایگاه با تمامی تجهیزات و امکانات در خدمت تمامی زائران محترم است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم افزود: ‌ طی هماهنگی‌هایی که سازمان امداد و نجات و هیئت پزشکی جمعیت هلال احمر با وزارت بهداشت کشور عراق انجام داده، دارالشفای حضرت معصومه(س) در موکب آستان مقدس به عنوان یک مرکز معتبر و رسمی امدادی و درمانی ثبت گردیده و می‌تواند به زائران محترم خدمات ارائه بدهد.