به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، ، محمود زمانی قمی در نشست خبری با مبحث آب استان یزد در جواب به سئوالات خبرنگاران گفت: تقسیمات جغرافیایی و شهری در کشور دقت بسیار بسیاری می‌خواهد و با توجه به شایعات قرار نیست هیچ شهری به استان یزد اضافه گردد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، ، محمود زمانی قمی در نشست خبری با مبحث آب استان یزد در جواب به سئوالات خبرنگاران گفت: تقسیمات جغرافیایی و شهری در کشور دقت بسیار بسیاری می‌خواهد و با توجه به شایعات قرار نیست هیچ شهری به استان یزد اضافه گردد.

وی اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری هیچ دخالتی در سهمیه آب یزد ندارد و تا وقتی که من استاندار یزد هستم نخواهم گذاشت قطره‌ای از سهمیه آب استان یزد را به شهر‌های دیگر جابه جایی دهند.

استاندار یزد با اشاره به شکایت کشاورزان اصفهانی از جابه جایی آب به استان یزد تصریح نمود: سال ۹۳ کشاورزان اصفهانی شکایتی را تحت عنوان قطع آب جا به جایی به یزد تنظیم و به دیوان عدالت کشور ارسال کردند.

زمانی قمی عنوان نمود: فروردین سال کنونی شکایت کشاورزان اصفهانی مورد برسی جای گرفت و با ۹ رای قبول کننده از ۱۵ رای قرار گردید آب جا به جایی به استان یزد قطع گردد که با پیگیری‌های انجام شده با وزیر کشور و ریاست جمهور این پرورنده بسته و قرار بر این گردید که آب جا به جایی به استان یزد همچنان ادامه داشته باشد.

وی اضهار داشت: در سال ۹۶ و ۹۷ استان یزد پایین ترین ورودی آب را داشته هست زیرا زاینده‌رود و کشور در شرایط خاصی از لحاظ مراجع آبی قرار گرفته‌اند و اگر می‌خواستیم مثل پیش از آب زاینده‌رود استفاده نماییم از شهریور دیگر هیچ آبی برای جابه جایی به استان یزد وجود نداشت.

وی مراقبت از خط لوله جابه جایی آب به یزد را دشوار قرائت کرد و گفت: طی ۶ ماه پیش حدود ۳۰۰ نفر از ۳۰ کیلومتر خط لوله جابه جایی به طور شبانه‌روزی حراست می‌کردند که امروز این مسافت به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافته هست و حراست از خط جابه جایی دشوار‌تر شده هست.

زمانی قمی اضافه کرد: امید داریم با پیگیری‌های صورت گرفته توسط معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد، نظم جدید در خط جابه جایی آب به استان یزد هرچه زود‌تر به وجود آید و  در این زمینه و برای مراقبت از این خط کارهای لازم به عمل آید.

استاندار یزد با بیان این که اقداماتی در رابطه با جابه جایی آب از جنوب کشور به یزد انجام شده گفت: جابه جایی آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان یزد بیش ۲۰هزار میلیار تومان سرمایه می‌خواهد.