به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرگزاری تسنیم گروه استان‌ها، ، هرساله جمعیت شگرف و میلیونی مسلمین از اقصی نقاط جهان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به انجام سنت قدیمی پیاده‌روی به‌مقصد کربلای معلی می‌پردازند. این حرکت شگرف چند سالی هست که رونق خاصی گرفته […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرگزاری تسنیم گروه استان‌ها، ، هرساله جمعیت شگرف و میلیونی مسلمین از اقصی نقاط جهان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به انجام سنت قدیمی پیاده‌روی به‌مقصد کربلای معلی می‌پردازند.

این حرکت شگرف چند سالی هست که رونق خاصی گرفته به‌گونه‌ای که همزمان با اربعین حسینی، کربلای معلی شاهد جمعیت بیشتر از ۲۰میلیونی مسلمان هست. در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی نیز در مرزهای سه‌گانه به‌مقصد عراق از سوی ایران، به‌منظور رفاه زوار موکب‌های خدمات‌رسانی از سوی نهادهای مردمی و غیره برپا می‌شود تا جایی که در چند سال موخر معضل ساکن کردن نیز به‌همت خیران و موکب‌های مردمی و غیره رفع شده هست.

طبق این گزارش در چند سال موخر زوار بیگانه در کشورهای همسایه ایران من جمله زوار پاکستانی، افغانستانی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و غیره نیز ایران را به‌عنوان گذرگاه سفر به‌سمت کربلای معلی برگزیدند که در این راستا نیز موکب‌های خدمات‌رسانی در سایر نقاط مرزی ایران من جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، آستارا واقع در استان گیلان و غیره برپا شده و به عرضه خدماتی من جمله ساکن کردن، تغذیه و غیره زوار می‌پردازند.

با توجه به اینکه زوار ایرانی زیادتر در پیاده‌روی شگرف اربعین حسینی مسیر "نجف تا کربلا" را انتخاب می‌کنند، موکب‌های ایرانی در این مسافت حدود ۸۰کیلومتری نیز حاضر هستند و حالا بعد از برپایی این اجتماع میلیونی خیل شگرف زوار در حال برگشت هستند. در ادامه تازه‌ترین خبر ها از این رخداد تاریخی را رویت می‌کنید:

 

حضور ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ‌سپاه جا‌به‌جایی زوار اربعین حسینی را انجام می‌دهند۰۹:۱۹

 

 

۴۸ هزار نان تاحالا توسط ستاد اربعین شهر قم برای زوار پخت و توزیع شده هست۰۸:۳۳

 

 

موکب عاشورا اندیمشک به روایت عکس۰۴:۰۰