عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگوی اختصاصی با رسا جزئیاتی از دیدار هیأت رییسه این مجمع با رهبر معظم انقلاب را تشریح کرد. شهرکریمه/ اعضای هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز دوشنبه ۲۵ مردادماه با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت وگو کردند. حجت […]

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگوی اختصاصی با رسا جزئیاتی از دیدار هیأت رییسه این مجمع با رهبر معظم انقلاب را تشریح کرد.

شهرکریمه/ اعضای هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز دوشنبه ۲۵ مردادماه با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جزئیات دیدار هیأت رییسه این مجمع با رهبر معظم انقلاب را تشریح کرد.

وی افزود: هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حجج اسلام والمسلمین فرخ فال، رحمانی سبزواری، بنیادی، علم الهدی، تلخابی، فاطمی ابهری، لونی، مشفقی و بنده توفیق پیدا کردیم که محضر مقام معظم رهبری برسیم، البته دیگر گروه ها و نهادهای وابسته به حوزه نیز در این دیدار نیمه خصوصی حضور داشتند و گزارشاتی دادند اما در زمینه گزارشات مجمع عمومی جامعه مدرسین ابتدا حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گزارشی از کارها و برنامه های انجام شده دادند.

 وی با بیان این که رییس مجمع، گزارش کمیسیون های موجود در مجمع و فعالیت های آن را خدمت رهبر انقلاب تشریح کرد، اظهار داشت: همچنین گزارش اجمالی و مفصل مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که یک سند مکتوب بود محضر حضرت آقا تقدیم شد.

 وی با اشاره به اظهار خرسندی رهبر انقلاب از تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که تشکیل مجمع عمومی کار خوب و شایسته ای است، حضرت آقا همچنین از جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد تأثیرگذار، کهن و سرنوشت ساز یاد کردند.

 حجت الاسلام رضوی مهر بیان داشت: حضرت آقا فرمودند بسیار کار خوبی کردید که مجمع را تشکیل دادید، مجمع عمومی در حکم جریان و شطی است که می تواند دریاچه و دریای عمیقی مثل جامعه مدرسین را تازه و با طراوت نگه دارد.

 وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حوزه باید نیاز جهانی را مد نظر قرار دهد، عنوان کرد: ایشان فرمودند که نیاز جهان و نظام اسلامی باید مورد توجه بوده و جامعه مدرسین و حوزه های علمیه باید ناظر به حکومت اسلامی و نیاز جهان اسلام باشند.

 عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین را از برکات و موجب بشارت دانستند.

 وی فضای این دیدار را صمیمی توصیف و اضافه کرد: مهرورزی حضرت آقا و عنایت معظم له به حوزه های علمیه و تأکید ایشان بر استفاده از بزرگان و اساتید حوزه علمیه به ویژه مهم دانستن حوزه علمیه قم از نکات کلیدی بود که مطرح کردند، ایشان طی بیاناتی فرمودند که حوزه علمیه باید نیازسنجی ها را داشته باشند تا بر اساس آن اساتید و طلابی را تربیت کنند.

 حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از جامعه مدرسین گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند عده ای در دهه ۶۰ می خواستند جامعه مدرسین را که خود یک تاریخ است تخریب کنند اما به فضل الهی موفق نشدند.

رسانیوز