دبیراجرایی جشنواره ملی گرافیک رضوی گفت: با تصمیم بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مقرر شد تا این جشنواره به مدت ۴ سال به طور پایدار در استان قم برگزار شود.

سیدمهدی حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه شهرکریمه، با اشاره به برگزاری این دوره جشنواره اظهار کرد: در سالهای گذشته جشنواره‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به هر ساله در یک استان برگزار می‌شد؛ اما با توجه به تحول و برنامه‌ریزی جدیدی که در این مجموعه صورت گرفت قرار بر این شد تا هر جشنواره به‌مدت ۴ سال در یک استان به صورت پایدار برگزار شود. بدین‌جهت جشنواره ملی گرافیک رضوی به مدت ۴ سال به میزبانی استان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در ۴ بخش پرچم و کتیبه، تصویرسازی، کاریکاتور و پوستر فعالیت خواهد کرد؛ برای اینکه بتوانیم از ظرفیت همه رشته‌ها استفاده کنیم تصمیم گرفته شد ۴ کارگاه مرتبط در ۴ استان برگزار کنیم.

دبیراجرایی جشنواره ملی گرافیک رضوی تصریج کرد: کارگاه پوستر از ۳ الی ۵ اسفندماه در قم؛ کارگاه تصویرسازی از ۱۰ الی ۱۲ اسفندماه در تهران به میزبانی هیات هنر، کارگاه پرچم و کتیبه در مشهد مقدس از ۵، ۶ و ۷ و ۸ ، کارتن و کاریکاتور نیز به میزبانی کرمانشاه از تاریخ ۷ و ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به نحوه دریافت آثار خاطرنشان کرد: آثار تولیدی به صورت دیجیتال تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ازطریق سایت http://www.shamstoos.ir دریافت می‌شود؛ سپس کار داوری و ارزیابی آثار انجام و در مراسم اختتامیه از آثار برتر رونمایی می‌شود.

وی در پایان گفت: هدف ما این است که بتوانیم از آثار تولیدی امسال نهایت استفاده را ببریم، به همین خاطر تصمیم گرفتیم آثار را به صورت اکران شهری در سراسر کشور به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/