×
×

جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی در جایگاه رفیعی از قدرت دفاعی قرار گرفته است

  • کد نوشته: 39090
  • حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به بدون مرز بودن نیروی بسیج، داعش را بزرگ ترین خطر برای منطقه دانست که شر آن توسط سردار سلیمانی به کمک نیروهای بسیج کنده شد.
    جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی در جایگاه رفیعی از قدرت دفاعی قرار گرفته است
  • حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس سابق مجمع عمومی جامعه مدرسین و استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، گفت: اعتقاد راسخ به جایگاه اصیل و باسابقه بسیج در فرهنگ اسلام ناب محمدی انسان‌های معتقد به اسلام را نسبت به جایگاه مهم و اصالت آن راسخ و پابرجا می‌کند.

    وی با اشاره به جایگاه فرهنگی بسیجی در صدر اسلام گفت: در نظام اسلامی آن زمانی که پیامبر اکرم(ص) در مکه بودند و حتی در مدینه در مقابل هجمه‌های سنگین احزاب و مشرکین با همین ساختار بسیچ مردم در مقابل دشمنان اسلام، اسلام ناب گسرتش دادند.

    این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: بسیج به عنوان یک شجره طیبه بعد از گذشت صد‌ها سال از اسلام نهال آن توسط یک مرجع تقلید در ساختار نظام جمهوری اسلامی کاشته شد؛ کسی فکر نکند که نهال بسیج را امام پس از پیروزی انقلاب در ساختار نظام قرار دادند بلکه امام فرهنگی بسیجی را از همان سال ۴۲ به مردم تزریق و در جامعه حاکم کردند.

    وی عنوان کرد: وقتی امام در سال ۴۲ حرکتی کرد و به امام گفتند که با کشتار رژیم همه چیز تمام خواهد شد امام می‌گوید نوزاد‌هایی که در قنداق‌ها هستند نسلی هستند که به پا خاسته و ثمره شان را خواهند داد.

    حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: همین که نبی اکرم(ص) به مدینه آمد و ساختار نظام اسلامی را پیاده سازی کرد احزاب مشرکین هجمه کردند، اما بسیج مردم و مسلمین در مقابل آن‌ها پاسخ داد؛ امام در ایران به عنوان کشور اسلامی در این گیتی در زمانی که غرب و شرق در وضعیت مقابله قرار داشتند از طریق بسیج برای دفاع از هجمه دشمنان وارد شد.

    وی اظهار داشت: به محض پیروزی انقلاب در کردستان مشکل پیش آمد و دشمنان یک دولت رسمی را مقابل ما قرار دادند و این دولت با تجهیزات مدرن و روز به جنگ می‌پرداخت و کسی که این مقدار تجهیزات را می‌دید در محاسبات خود باور نمی‌کرد که ایران بتواند در مقابل رژیم بعث ایستادگی کند؛ شجره طیبه‌ای که امام در سال ۴۲ کاشت و در نظام اسلامی آن را مستقر کرد، نظام و انقلاب را بیمه کرد.

    عضو مجمع عمومی جامع مدرسین گفت: توطئه‌ها یکی یکی آمد و امام محکم ایستاد و وقتی هم رحلت فرمود دشمن احساس کرد سرفصل جدیدی ایجاد شده تا نظام اسلامی را منزوی کنند؛ رهبر معظم انقلاب، خلف صالح و با کیاست امام با تکیه بر همین بسیج و نیرو‌های انقلاب و همین کسانی که در همه عرصه‌های مختلف از جان خود می‌گذرند ایستادگی کرد؛ به برکت این فکر راسخ و با صلابت حضرت آیت الله خامنه‌ای و همچنین همت بسیج و نیرو‌های علاقه‌مند به اسلام، جمهوری اسلامی امروز در یک جایگاه رفیع از نظر قدرت دفاعی در برابر دشمن قرار دارد.

    وی تأکید کرد: ممکن است دشمن در مسائل اقتصادی حرکت‌های شومی کرده و مشکلاتی درست کرده باشد، اما به برکت بسیج و مخلص قدرت نظامی و دفاعی کشور به گونه‌ای است که هیچ قدرتی در هیچ شرایطی نمی‌تواند این نظام و این مشعل فروزان را روشن کرد خاموش کند؛ امروز در دریا و خشکی و شهر و روستا به برکت بسیج امنیت مستقر است.

     اظهار داشت: نباید فراموش کنیم شهید حاج قاسم سلیمانی با همین نیرو‌های بسیجی شر داعش که بزرگ‌ترین خطر برای منطقه بود را از عراق و سوریه و لبنان را کند؛ برای بسیج مرز مهم نیست بلکه حفظ اسلام مهم است و امیدواریم زیر پرچم نظام و به رهبری با صلابت امام خامنه‌ای و با تکیه بر قدرت عظیم بسیج در مقابل خباثت‌های دشمنان با تمام قوت ایستاده و در صحنه باشیم.

    رییس سابق مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید حوزه و روحانیت ما با یک چشم قداست‌بین به بسیج نگاه کند، چون بسیج شجره طیبه‌ای است که امام می‌گوید به شما افتخار می‌کنم و اگر با این اعتقاد به بسیج نگاه کنیم این بسیج در قلب مردم و انقلاب جای دارد و ملت ما همه بسیجی خواهند بود؛ صدا‌های بی رمقی که از کنار می‌آید نمی‌تواند بدنه تنومندی را که امام کاشته است، به خطر بیاندازد./ت۳۰۲/

    [ad_2]

    منبع
    [email protected]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.