×
×

جناح‌های سیاسی از اتهام زنی بپرهیزند/سه وصیت‌ مهم امام خمینی(ره) به مدیران و مردم

  • کد نوشته: 5466
  • استاد حوزه علمیه قم گفت: توحید، وحدت کلمه و تکلیف محوری از جمله وصیت‌های امام خمینی(ره) است و رهبر معظم انقلاب هم بر این وصیت‌های امام راحل تاکید دارند.

    جناح‌های سیاسی از اتهام زنی بپرهیزند/سه وصیت‌ مهم امام خمینی(ره) به مدیران و مردم
  • به گزارش شهرکریمه ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سیره امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل خدا را می‌دیدند و به همین دلیل چیزهای دیگر در نگاه امام خمینی(ره) کوچک می‌شد.

    وی ادامه داد: یکی از وصیت‌های امام خمینی(ره) وحدت بود، این وحدت شامل وحدت حوزه و دانشگاه و وحدت جناح‌های سیاسی هم می‌شود، امروز جامعه ما از اختلاف رنج می‌برد، راه امام خمینی(ره) برای حل این مشکل توحید کلمه بود.

    استاد حوزه علمیه قم افزود: جناح‌های سیاسی نباید همدیگر را متهم و تحقیر کنند چرا که اتهام زنی در رسانه‌ها موجب ایجاد ناامیدی و تفرقه در جامعه می‌شود.

    ماندگاری با اشاره به اقدامات گروه القاعده اظهار کرد: استکبار این گروه را به وجود آورد و گروه‌های تکفیری از جمله القاعده به نام اسلام، مسلمانان را می‌کشند، امام خمینی(ره) مسلمانان را به وحدت دعوت کرد و وحدت به معنای این است که شیعه و سنی همچون یک برادر در کنار همدیگر باشند.

    وی ادامه داد: شیعیان و اهل سنت از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون با هم اختلاف دارند، باید امروز به دنبال وحدت در بین مسلمانان داشته باشیم، البته امام خمینی(ره) بالاترین منادی برائت هم بود و باید از ظالمان برائت جست و این دستور قرآن است.

    استاد حوزه علمیه قم افزود: وصیت نخست امام خمینی(ره) کلمه توحید بود، اینکه بگوییم همه کارها را به لطف و فضل خدا انجام بدهیم، در این صورت دیگر ثروتمندان به مال خود افتخار نمی‌کنند، چون ثروت از آن خدا است.

    ماندگاری با اشاره به وصیت‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از این وصیت‌ها این بود که به تکلیف خودمان عمل کنیم، تکلیف ما را خدا مشخص می‌کند، باید تکلیف‌هایی همچون نماز، ازدواج و شرکت در انتخابات به موقع خودش انجام شود.

    وی با بیان اینکه مدیران و مردم باید تکالیف خودشان را انجام بدهند ادامه داد: اگر ما تکالیف خودمان را به موقع انجام بدهیم، خداوند رزق واسع و نصرت را به ما می‌دهد.

    استاد حوزه علمیه قم افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خودشان ما را به توحید، وحدت کلمه و تکلیف محوری دعوت می‌کنند، هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب مدافع خط امام راحل و وصیت‌های ایشان نبوده است.

    ماندگاری با اشاره به برگزاری مراسم تشییع امام خمینی(ره) اظهار کرد: میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع امام راحل شرکت کردند و این نشانه قدرشناسی مردم بود و افراد زیادی از سراسر ایران و جهان در مراسم تشییع امام خمینی(ره) حضور داشتند.

    وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به این جمله امام علی(ع) باور داشتند که هر کس می‌خواهد دنیا در چشمانش کوچک شود، باید خدا در وجودش بزرگ شود. امام راحل می‌دانست که آمریکا و شوروی ابرقدرت‌های جهان هستند، اما چون خدا در وجود امام خمینی(ره) بزرگ بود، این ابرقدرت‌ها در چشم امام راحل کوچک بودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.